به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسن میرزامحمدی عصر امروز در همایش رؤسای مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور 35 هزار مدرس در مراکز دانشگاهی جامع علمی ـ کاربردی تدریس میکنند که بخش عمدهای از آنها اساتید اختصاصی این دانشگاه هستند.
وی با اشاره به سیاستگذاری جدید دانشگاه در راهاندازی مراکز آموزشی در جوار محیطهای کار تصریح کرد: ما با شعار هر کارخانه یک مرکز آموزشی و هر رشته یک پایگاه شغلی عظیم در صدد گسترش و توسعه رشتههای متنوع و کاربردی این دانشگاه هستیم که امیدواریم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
میرزامحمدی گسترش رشتههای تحصیلات تکمیلی به ویژه کارشناسی ارشد و دکترا را به همراه بازنگری در محتوای دروس و تدوین دورههای جدید کارشناسی ارشد یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما در بخش نظارتی دانشگاه نیز سعی کردیم به شکل شبکهای عمل کنیم و در این زمینه در سه سطح نظارتهای خود را انجام میدهیم.
این مسئول این سطوح را شامل نظارت عالی، میانی و سطح عملیاتی اعلام کرد و ادامه داد: 32 کمیته نظارتی در استانها شکل گرفته و ما با مشارکت بیش از 300 نفر به صورت مستقیم درگیر امر ارزیابی و نظارت دقیق دانشگاه علمی – کاربردی هستیم.
وی اضافه کرد: اتفاقی که اخیراً در دفتر نظارت و ارزیابی صورت گرفته تلفیق این دو بخش و پیوند و پیوستگی دو مجموعه نظارتی و ارزیابی است که سعی میکنیم در کنار هم این مجموعهها حرکت کنند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه علمی ـ کاربردی در ادامه ضرورت نظارت و تقویت در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: ما بنا به خواسته خود رؤسای واحدهای استانی انتخاب رؤسای مراکز را به استانها تفویض کردیم که البته نظارت عالیه دفتر در این زمینه همچنان ادامه دارد اما در عزل و نصبها رؤسای واحدهای استانی ما در این زمینه میتوانند اقدام لازم را انجام دهند.
میرزامحمدی گفت: در انتخاب رؤسای مدارس حداقل باید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، تدریس در دانشگاههای علمی – کاربردی و داشتن سابقه مدیریتی مد نظر باشد چرا که ما تلاش میکنیم مدیر و رئیسی در مجموعه ما فعالیت کند که به صورت مستمر با فضای دانشگاهی در ارتباط باشد.
وی همچنین از راهاندازی سامانه نظارتی الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این زمینه تلاش میکنیم تا اسباب و عناصر این کار بهتر فراهم شود.
میرزامحمدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همه رشتههای ما شغلمحور است به طوری که هر رشته یک شغل محسوب میشود چرا که ما مدعی هستیم تمام رشتههای دانشگاهی علمی ـ کاربردی باید به یک شغل پایدار منجر شده و سبب افزایش مهارت علاقمندان شود.
دورههای تربیت مدرس در دانشگاه علمی – کاربردی در دست اقدام است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه علمی – کاربردی کشور سیاست اصلی این دانشگاه را تخصصی کردن رشتهها و خروج از حالت عمومی رشتهای اعلام کرد و اظهار داشت: به عنوان نمونه ما دنبال ابعاد مختلف و زیر شاخههای رشته حسابداری هستیم تا بتوانیم در این زمینه یک حرکت منسجمی را شاهد باشیم.
وی از راهاندازی سامانه سجاد برای فعالیت ثابت مدرسان این دانشگاه و صدور کارت مهارتی برای آنها خبر داد و خاطر نشان کرد: ما به دنبال مدرسان تمام وقت و اختصاصی برای دانشگاه علمی ـ کاربردی هستیم که به همین منظور دورههای تربیت مدرس در استانها در حال انجام است.
میرزامحمدی گفت: برای تربیت مدرسان خبره و دارای مهارت سعی کردیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم و در این ارتباط حجم عظیمی از کارها را شروع کرده و سعی میکنیم برای هزار مرکزی که در کشور داریم مدرسان زبده، مهارتی و کار بلد تربیت کنیم.
انتهای پیام/62001/ش40/پو3002