اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان:

بیش از 7 هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی کردستان تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان از تحصیل 7 هزار و 600 دانشجو در مراکز دانشگاهی این دانشگاه در سطح استان خبر داد.

بیش از 7 هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی کردستان تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحمت‌الله میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران آموزش را نخستین گام این دانشگاه در زمینه تحصیلی خواند و اظهار داشت: بیشترین درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان بومی هستند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کردستان، این تعداد دانشجو در 17 مرکز علمی و کاربردی دولتی و خصوصی در سطح استان تحصیل می‌کنند.

میرزایی به تعداد رشته‌های موجود در دو مقطع کاردانی و کارشناسی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 35 رشته کاردانی و 13 رشته کارشناسی ترمی و 45 رشته کاردانی و 17 رشته کارشناسی پودمانی در 10 دانشگاه دولتی و هفت دانشگاه خصوصی استان تدریس می‌شود.

به گفته وی، از لحاظ جنسیتی 50 درصد دانشجویان را آقایان و 50 درصد را خانم‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان خاطرنشان کرد: 70 درصد از دانشجویان پذیرفته شده در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان در مقطع کاردانی و 30 درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

میرزایی تعداد مدرسان این دانشگاه را 48 نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 170 نفر کارمند تمام وقت نیز در سطح مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فعالیت می‌کنند.

این مسئول در زمینه تامین هزینه‌های این دانشگاه‌ها و میزان حمایت دولت نیز اضافه کرد: 15 درصد از شهریه دانجشویان تحت عنوان حق نظارت به منظور تامین هزینه‌های و امورات جاری به حساب اصلی دانشگاه جامع و 85 درصد دیگر متعلق به خود مراکز علمی کاربردی در هر استانی است.

به گفته وی، دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته‌های مورد نیاز جامعه درصدد تربیت دانشجوهایی است که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای خود شغل فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه در گذشته صدور مجوز راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی خیلی ضابطه‌مند نبود، تصریح کرد: شرط اصلی صدور مجوز فعالیت مرکز علمی کاربردی تعریف کار توسط یک بنگاه اقتصادی است.

میرزایی خاطرنشان کرد: از هر نوع بنگاه اقتصادی که ظرفیت و بستر لازم را برای راه‌اندازی دانشگاه‌ علمی کاربردی به منظور تربیت نیروهای کار و متخصص در آن رشته داشته باشد استقبال می‌کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر 12 دانشگاه علمی کاربردی در سنندج و پنج دانشگاه نیز در شهرستان‌های قروه، دیواندره، سقز، بیجار و دهگلان در استان فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان خاطرنشان کرد: ایجاد چند دانشگاه را در شهرستان‌های دیگر استان همچون کامیاران و غیره را داریم.

میرزایی از راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی دارو گیاهی شفا در استان خبر داد و ادامه داد: تقاضای صدور مجوز این مرکز در حال حاضر در دست بررسی است.

* برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدرسین

وی در زمینه ارتقا سطح توانایی مدرسان این دانشگاه نیز اضافه کرد: تربیت مدرس این دانشگاه در برخی از استان‌ها آغاز و در استان ما نیز اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان با بیان اینکه متقاضی تدریس با توجه به آمار بالای فارغ‌التحصیلان فوق‌لیسانس در سطح استان زیاد است، گفت: در بحث جذب مدرسین با حساسیت خاصی ورود و نظارت‌های کامل اعمال می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: تکمیل هیئت علمیه تمام وقت در دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز از دیگر اولویت‌های ما در استان است که به مدیران دانشگاه طی جلسات مختلف تاکید کرده‌ایم.

وی از بروز رسانی تمام امورات فارغ‌التحصیلان مرکز علمی کاربردی استان خبر داد و متذکر شد:‌ عدم شناخت کامل واحد استانی این دانشگاه در سطح استان متاسفانه گاهی موجب بروز برخی از مشکلات می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: گاهی مکاتبات به جای اینکه به صورت مستقیم به واحد استانی ارسال شود از مراکز مختلف سطح استان سر در می‌آورد و این مهم موجب افزایش زمان پرسه رسیدگی و پاسخگویی به موقع می‌شود.

انتهای پیام/79002/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول