اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت

جابه‌جایی بیش از 2 میلیون مرسوله پستی در خراسان‎جنوبی

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال دو میلیون و 600 هزار مرسوله پستی در سطح استان جابه‌جا شده که از این تعداد یک میلیون و 360 مرسوله به سایر نقاط کشور صادر و یک میلیون و 240 هزار مرسوله وارده بوده است.

جابه‌جایی بیش از 2 میلیون مرسوله پستی در خراسان‎جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین عنایتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز پست اظهار داشت: امروز پست نقش اساسی در زنجیره اقتصاد دنیا و صاحبان مشاغل علاوه بر نقش اولیه و اجتماعی خود دارد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال دو میلیون و 600 هزار مرسوله پستی در سطح استان جابه‌جا شده است، افزود: از این تعداد یک میلیون و 360 مرسوله به سایر نقاط کشور صادر و یک میلیون و 240 هزار مرسوله وارده بوده است.

افزایش 26 درصدی درآمد پست در نیمه نخست سال جاری

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمد پست استان در نیمه نخست امسال 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، گفت: طی این مدت یک میلیارد و 150 میلیون درآمد کسب شده که در مقایسه با میزان پیش‎بینی درآمد 102 درصد آن محقق شده است.

عنایتی به وزن مرسولات استان اشاره و تصریح کرد: مرسولات وارده 155 تن و مرسولات ارسالی 87 تن بوده است.

وی در ارتباط با واحدهای پستی در سطح استان اذعان داشت: تعداد 14 اداره و دفتر دولتی، 34 نمایندگی توزیع، 220 دفتر فناوری اطلاعات و 53 دفتر پیشخوان دولت در استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی اضافه کرد: اداره پست استان تا پایان شهریورماه سال جاری 140 نفر نیرو داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

عنایتی با اشاره به خرید و فروش اینترنتی که می‌تواند تحول بزرگ در اقتصاد داشته باشد، گفت: در نیمه نخست امسال تعداد 19 هزار و 460 مرسوله پستی در قالب خرید و فروش اینترنتی با حجم ریالی بیش از 6 میلیارد و 280 میلیون انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 66 درصد از نظر تعداد و 181 درصد از نظر ریالی رشد داشته است.

وی همچنین علت این رشد را افزایش تورم و نوع کالای خریداری شده از لحاظ ارزش دانست.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان این‎که در نیمه نخست امسال دو هزار و 80 فقره فروش اینترنتی صورت گرفته، ادامه داد: عمده این محصولات شامل زرشک، عناب، آلو، زعفران و محصولات فرهنگی است.

وجود 44 فروشگاه اینترنتی در خراسان جنوبی

عنایتی با بیان اینکه در سطح استان تعداد 44 فروشگاه‌ فعال اینترنتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بازار الکترونیک در قالب فضای مجازی، این امکان را فراهم می‌کند که فروشگاه‌ها کالاهای خود را عرضه و مشتریان کالای مورد نظر را خریداری کنند.

انتهای پیام/22481/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول