اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد

برداشت 7 هزار تن گردو در همدان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در سطح باغات شهرستان همدان 7 هزار و 475 تن گردو برداشت شده است.

برداشت 7 هزار تن گردو در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد رشیدی ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه برداشت گردو در 2 هزار و 130 هکتار از باغات شهرستان انجام شد اظهار داشت: در هر هکتار 3.5 تن گردو برداشت شد که در کل 7 هزار و 475 تن گردو در شهرستان همدان تولید شده است.

وی ادامه داد: با نظارت 15 کارشناس بخش خصوصی و کارشناسان جهاد کشاورزی کشت پاییزه سه محصول استراتژیک گندم، جو و کلزا در 65 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: در سطح شهرستان بیش از 17 هزار هکتار اجرای طرح کشاورزی حفاظتی انجام شده و با سرشماری تعداد کلونی‌های زنبور عسل 18 هزار کلونی است. 

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی صورت گرفته تسهیلات کشاورزی باید تمدید شود و بانک‌ها چگونگی ارزیابی پرداخت خسارات کشاورزی را بازبینی کنند.

رشیدی با اشاره به اینکه هنوز تعرفه جدید بیمه محصولات کشاورزی به بانک‌ها ابلاغ نشده است تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی هنوز اقدام به بیمه محصولات کشاورزی نکرده و این در حالی است که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان از آنها بیمه‌نامه محصولات کشاورزی را می‌خواهند.

وی با بیان اینکه 150 طرح در سال‌های 91 و 92 تصویب کرده و به صندوق مهر امام رضا(ع) ارسال کردیم، اما صندوق پاسخگو نیست اضافه کرد: اگر صندوق مهر امام رضا(ع) نمی‌تواند همکاری کند از موضوع پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی کنار بکشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه کشت مجدد و کشت پاییزه باهم متفاوت هستند ابراز داشت: در سطح شهرستان فقط 500 هکتار کشت مجدد انجام شده که همه متخلفین را شناسایی کردیم، اما نمی‌توانیم جلوی متخلفین را بگیریم.چاه‌های غیر مجاز آب هیچ آماری نمی‌دهند و باید این موضوع را ساماندهی کرد.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس خانه کشاورز استان همدان با بیان اینکه نرخ بیمه محصولات کشاورزی متعلق به سال 85 است اظهار کرد: برای هر هکتار کشت جو 120 هزار تومان هزینه می‌شود و بیمه هنگام پرداخت خسارات اگر 100 پرداختی داشته باشد 100 هزار تومان پرداخت می‌کند.

ابوالقاسم سوزنچی با اشاره به اینکه کود شیمیایی با توجه به گرانی در بازار وجود دارد افزود: چون کود شیمیایی اوره زودجذب بوده و با توجه به جدول بارش باران که در مهر ماه بارش نداریم و در آبان ماه بارش بسیار کم است، با نظر کارشناسان برای جلوگیری از استفاده از این کود در هنگام کشت، به کشاورزان اطلاع‌رسانی شود.

در ادامه نادر طاهری مدیر بانک کشاورزی شعبه شهید نفیسی همدان با بیان اینکه بخشنامه‌ای در خصوص تمدید وام‌های کشاورزی دریافت نکردیم گفت: مشتریان خوش حساب و تسهیلات کمتر از 100 میلیون ریال را تمدید می‌کنیم. 

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول