اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان خبر داد

برگزاری جشن گردو تکانی در مجتمع تفریحی «گوشه پیل» تویسرکان

فرماندار تویسرکان گفت: روز سه‌شنبه 9 مهرماه جاری آیین جشن گردو تکانی در مجتمع تفریحی توریستی «گوشه پیل» واقع در مسیر روستای گشانی تویسرکان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن گردو تکانی در مجتمع تفریحی «گوشه پیل» تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین‌علی شرکایی ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشن گردوتکانی با اشاره به این‌که محصول گردو یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی مردم این شهرستان است، اظهار داشت: وسعت زیادی از اراضی زیر کشت باغات شهرستان گردو است.

وی با اشاره به این‌که گردوی تویسرکان بهترین کیفیت را در بین دیگر شهرهای کشور دارد، افزود: محصول گردو به علت چند منظوره بودن آن ضمن درآمدزایی در امور دیگر هم استفاده دارد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به همزمانی فصل برداشت گردو و هفته گردشگری اظهار داشت: جشن گردو تکانی به منظور معرفی گردو و جاذبه‌های تویسرکان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی روز سه‌شنبه 9 مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شناساندن محصول گردو و سایر مشتقات آن در این آیین گفت: تویسرکان با دارا بودن آب و هوای مطلوب و طبیعی بکر قابلیت بالایی در جذب گردشگر و توریست دارد.

شرکایی با اشاره به این‌که این مراسم در مجموعه تفریحی سیاحتی «گوشه پیل» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از مراسم گردو تکانی 2 مسابقه گردوچینی و گردوبازی در بین علاقه‌‌مندان حاضر در جشن نیز برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان از ضبط این برنامه توسط برنامه صبح بخیر ایران، گروه تلویزیونی جهاد شبکه سراسری و برنامه پلاک 1 خبر داد و افزود: مراسم گردو تکانی تویسرکان پس از ضبط در برنامه‌های فوق از رسانه ملی به منظور معرفی تویسرکان پخش خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان نیز اهداف جشن گردو تکانی را سرمایه‌گذاری بر مبحث گردشگری روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان تویسرکان در 2 زمینه طبیعت‌گردی و میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی از ظرفیت و قابلیت‌های ارزشمندی برای جذب گردشگر برخوردار است.

محمدجواد فتحی با اشاره به پوشش جمعیتی حدود 300 نفر در جشن گردو تکانی تصریح کرد: اهالی روستای گشانی و چند روستای اطراف در جشن گردو تکانی واقع در «گوشه پیل» همراه با مسئولان حضور خواهند داشت.

وی نمایشگاه صنایع‌دستی که شامل معرق، منبت و چیدمان خانه سنتی به سبک قدیم می‌شود را از برنامه‌های این روز عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول