اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

دستگاه‌های فرهنگی همگام با دستگاه قضایی و انتظامی نیستند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: برخورد با معضلات اجتماعی و حل آنها مستلزم یک کار هماهنگ قضایی، انتظامی و فرهنگی است، اما دستگاه‌های متولی فرهنگ همگام با دستگاه قضایی و انتظامی نیستند.

دستگاه‌های فرهنگی همگام با دستگاه قضایی و انتظامی نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد صبح امروز در جمع فرماندهان انتظامی استان کرمان با تبریک هفته ناجا اظهار داشت: برخورد با مجرمان، جمع‌آوری اراذل و اوباش، برخورد با مزاحمان نوامیس و حل و فصل مشکلات و دعاوی مردم در سایه تعامل قانونمند در حال انجام است.

وی افزود: وجود امنیت خوب در استان کرمان محصول تعامل سازنده و هدفمند دستگاه قضائی و نیروی انتظامی است که البته باید بیش از پیش تقویت شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با ابراز تأسف از عدم همیاری و همکاری دستگاه‌های متولی امور فرهنگی ابراز است: برخورد با معضلات اجتماعی و حل آنها مستلزم یک کار هماهنگ قضایی، انتظامی و فرهنگی است، اما دستگاه‌های متولی فرهنگ همگام با دستگاه قضایی و انتظامی نیستند و این عدم همراهی و کم‌کاری متولیان فرهنگی سبب شده تا تلاش‌ها و فعالیت‌های دو بخش دیگر در برخورد با معضلات چندان اثربخش نباشد.

موحد با اشاره به مسائلی که در سال‌های اخیر همواره با برخوردهای قاطع قضایی و انتظامی همراه بوده، اما به لحاظ عدم ورود جامع و هدفمند متولیان بخش فرهنگی کماکان دست به گریبان جامعه است، اذعان داشت: در بسیاری از موارد کار قضایی و انتظامی به تنهایی پاسخگو نیست و شواهد این امر هم در جامعه هویداست.

وی ورود و تردد غیرمجاز اتباع بیگانه از کشور افغانستان را از دیگر مسائل و معضلات استان کرمان ذکر کرد و بیان داشت: برخورد با تردد و قاچاق اتباع بیگانه در درون کشور با یک خلأ قانونی روبه‌روست که باید برای آن چاره‌اندیشی صورت پذیرد.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول