اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی با کتابخانه‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید با تعامل و همکاری در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور تلاش کنند.

ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی با کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین اظهار کرد: رزمندگان در تمامی دوران جبهه و جنگ ارتباط نزدیکی با نوشته‌ها، رهنمودها و فرمایشات بنیانگذار انقلاب و بزرگان دینی نظیر آیت‌الله دستغیب و استاد مطهری داشتند.

وی ادامه داد: رزمندگان در پشت جبهه و یا در زمان‌های فراغتی که داشتند نه تنها کتب مذهبی بلکه کتب درسی مطالعه می‌کردند و به این ترتیب در حقیقت در تمامی جبهه‌ها آمادگی به دست می‌آوردند.

حسینی تصریح کرد: به طور قطع سخنان و رهنمودهای امام خمینی (ره) از مؤثرترین عوامل افزایش آگاهی و بصیرت رزمندگان بود و از جمله فرمایشات ایشان این است که فرمودند: «اگر قرآن نبود، باب معرفه الله بسته بود. قرآن، کتاب انسان‌سازی است و هر چه در راه خدا بدهیم و هر چه در راه قرآن بدهیم، فخر ماست؛ افتخار ماست؛ راه حق است. قرآن کریم، پناه همه ماست، قرآن، کتاب انسان‌سازی است و باید در تمامی شئون زندگی ما حاضر باشد.»

این مسئول خاطرنشان کرد: این بیانات اشتیاق به خواندن و فراگیری را در عموم اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان که اغلب بسیجی و رزمنده نیز بودند، افزایش می‌داد.

وی اظهار کرد: این مطلب برای رزمندگان نهادینه شده بود که مطالعه بیشتر موجب رشد فکری و معنوی آنها شده و نقشی مؤثر در ارتقای روحی و اخلاقی‌شان داشته است؛ چنانچه بسیاری از فرماندهان و بزرگمردان امروز که در دوران جنگ بسیار جوان بودند همزمان با حضور در جبهه مطالعه و تحصیل نیز داشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از جنگ کتاب‌های ارزشمندی درباره جبهه و جنگ نوشته شده است که برخی از آنها فاخر هستند و انسان از چند بار خواندن آنها سیر نمی‌شود؛ این کتاب‌ها می‌تواند بیانگر گوشه‌ای از عظمت و بزرگی آن روزهای عظیم و حوادث آن برای نسل جدید باشد.

حسینی تأکید کرد: به طور قطع کتابخانه‌های عمومی در این زمینه نقشی مهم و اثرگذار بر عهده دارند و به ویژه کتابداران به عنوان مشاوران مورد اعتماد مردم وظیفه راهنمایی و هدایت مراجعان را به سمت کتاب‌های مفید و ارزشمند از جمله کتب دفاع مقدس بر عهده دارند.

این مسئول ادامه داد: کتابخانه‌ها می‌توانند با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های مناسب و برگزاری نمایشگاه‌ها در این زمینه، به وظیفه خود در راستای ترویج فرهنگ شهید و بسیجی عمل کنند.

حسینی با اشاره به فرمایش دقیق مقام معظم رهبری در این باره گفت: به گفته معظم‌له «شما قلم‌های خوب به کار ببرید می‌بینید که چقدر مردم از کتاب استقبال می‌کنند.»

وی اضافه کرد: بنابراین در کنار لزوم نشر کتاب‌های مفید باید گفت در بخش کتاب و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات کافی وجود ندارد لذا شایسته است برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در این زمینه صورت بگیرد و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در راستای افزایش شناخت و اشتیاق مردم به مطالعه و کتابخوانی هر چه بیشتر با کتابخانه‌ها همراه شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبلغان، ائمه جمعه و جماعات و اساتید دانشگاه نیز می‌توانند نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و جلب هرچه بیشتر مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان به سمت مطالعه و کتاب داشته باشند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین نیز در این جلسه ضمن تقدیر از توجه حجت‌الاسلام حسینی به کتاب و کتابخوانی ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف این اداره کل، مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها را در انجام فعالیت‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول