اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

رشد تکاملی مهمترین موضوع در سلامت کودکان است

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رشد تکاملی مهمترین موضوع در سلامت کودکان است.

رشد تکاملی مهمترین موضوع در سلامت کودکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی بعد از ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه هفته ملی کودک  که در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران برپا شد در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه معاونت بهداشتی سعی کرد آموزش‌های سازنده‌ای را برای کودکان در این هفته داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در قالب غرفه نمایشگاهی تلاش دارد تا تغذیه مناسب برای کودکان را معرفی و مشخص کند، افزود: غرفه تغذیه سالم و ناسالم، استفاده از میان وعده‌های مناسب و بهداشتی برای کودکان تعریف شد که در این راستا آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

میرزایی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی متنوعی از سوی ‌معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 18 شبکه بهداشت و درمان تابعه اجرا و همایش‌های علمی ویژه ‌به منظور پرداختن به سلامت کودکان در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مهم‌ترین موضوع در سلامت کودکان بعد از تولد را رشد تکاملی کودک دانست و ابراز داشت: رشد تکاملی کودکان تا دو سال با شیر مادر میسر می‌شود.

میرزایی مرگ نارسی و مرگ ناشی از اختلالات ژنتیکی را یکی از مشکلات در دوران کودکی عنوان کرد و ادامه داد: مصرف دارو در دوران بارداری باید مد‌نظر خانواده‌ها به خصوص بانوان باردار قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه حوادث زیر پنج سال از دومین علل مرگ و میر بعد از نارسی در کشور محسوب می‌شود، اذعان داشت: این نوع  مرگ و میر در سنین دو تا چهار سال به علت ‌خشونت، حوادث جاده‌ای و سقوط از ساختمان  اتفاق می‌افتد.

میرزایی رعایت بهداشت فردی کودکان در مدرسه ‌را ضروری دانست و متذکر شد: خانواده روند تکامل جسمی و تربیت روحی و روانی فرزندان خود را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش فارس، ویزیت رایگان دندان پزشکی و تغذیه کودک در غرفه نمایشگاهی هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری مازندران انجام می‌شود.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول