اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

تسریع در اجرای پروژه بزرگراه اهر ـ تبریز مطالبه عمومی است

فرماندار اهر، اختصاص اعتبار لازم و تسریع در اجرای پروژه بزرگراه اهر ـ تبریز را مطالبه عمومی مردم و مسئولان منطقه عنوان کرد.

تسریع در اجرای پروژه بزرگراه اهر ـ تبریز مطالبه عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: جاده پرتردد اهر- تبریز یکی از محورهای مهم مواصلاتی کشور است که ارتباط شهرهای مناطق مرزی و استان اردبیل را به مرکز استان و شاهراه‌های اصلی وصل می‌کند که به این دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این محور ارتباط شهرستان‌های اهر، کلیبر، مشگین شهر، هریس، خواجه، بخشایش، کلوانق، ورزقان، خداآفرین و آبش احمد را به تبریز وصل می‌کند علاوه بر آن اکثر گردشگران خارجی آسیای میانه که از مسیر پارس‌آباد و مشگین‌شهر، استان آذربایجان‌شرقی را برای درمان و مسافرت انتخاب می‌کنند از این مسیر رفت و آمد دارند که در این خصوص انتظار داریم مسئولان اهر اجرای سریع این بزرگراه را در اولویت اصلی برنامه‌ کاری خود قرار دهند.

فرماندار اهر در ادامه این منطقه را یکی از محورهای مهم و از شاهراه‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی برشمرد که به دلیل وجود آثار تاریخی و گردشگری و واقع شدن چند منطقه نمونه گردشگری در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، هوراند و اهر در این مسیر، تسریع در اتمام این بزرگراه کمک مهمی را به توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این امر می‌تواند ضمن جلوگیری از مهاجرت از روستاها و شهرهای منطقه به مرکز استان و پایتخت، زمینه اشتغال پایدار را نیز فراهم کند.

صدیقی گفت: احداث و بهره‌برداری از باند دوم این محور و تبدیل آن به بزرگراه در ارائه سرویس مطلوب به مسافران، گردشگران، و سرمایه‌گذاران، کاهش تصادفات متعدد در این جاده را نیز سبب خواهد شد.

وی افزود: روزانه بیش از 15 هزار دستگاه انواع خودرو و ماشین‌آلات سبک و سنگین از این محور عبور می‌کنند که این رقم در روزهای تعطیل هفته به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

فرماندار اهر تصریح کرد: این امر موجب ترافیک شدید در این محور، کندی عبور و مرور و تصادفات مکرر می‌شود که در این خصوص با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های مهرماندگار بوده و از پروژه‌های اولویت‌دار ملی در سطح استان است، انتظار دارم دولت خدمتگزار و وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای به تسریع این بزرگراه داشته باشند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول