اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بزرگراه سراب - بستان‌آباد در سراب وعده‌ها

همچنان مردم سراب در سراب وعده مسئولان برای افتتاح بزرگراه سراب - بستان‌آباد به سر می‌برند.

بزرگراه سراب - بستان‌آباد در سراب وعده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، در حالی که طبق گفته مسئولان ارشد استانی احداث و اتمام بزرگراه سراب - بستان‌آباد جزو طرح‌های اولویت‌دار مهرماندگار به تصویب رسید و عالی‌ترین مقام اجرایی استان نیز در اظهارات متعدد رسانه‌ای خود از اتمام قطعی طرح مهرماندگار بزرگراه سراب – بستان‌آباد حداکثر تا پایان دولت دهم خبرداده بود اما همچنان مردم سراب در سراب وعده مسئولان اجرایی شدن این بزرگراه را به انتظار نشسته‌اند...

خیرالله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ارتقای‌ ایمنی مسیر جاده‌ای، کاهش بار ترافیکی و تصادفات، کاهش تولید آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در وقت و کاهش مصرف سوخت را از مزایای تکمیل بزرگراه‌ها و آزاد‌ راه‌های کشور عنوان کرد.

خادمی در جریان بازدید میدانی خود از احداث بزرگراه سراب - بستان‌آباد از بهره‌برداری و آسفالت 12 کیلومتر از این راه تا آبان ماه سال‌جاری خبر داد.

مهناز بهمنی نماینده سراب که مدت‌هاست خود داغدار از دست دادن یگانه فرزندش در سانحه رانندگی است در این زمینه گفت: روند اجرایی بزرگراه سراب - بستان‌آباد رضایت‌بخش نیست و باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به حوادث ناگوار جاده‌ای و داغدارشدن خانواده‌های مصدومان اظهارکرد: همه ما باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر بزرگراه سراب - بستان‌آباد به سرانجام رسیده و عملیات اجرایی ادامه مسیر تا نیر نیز هرچه زودتر آغاز شود.

احمد هاشم‌زاده رییس اداره راه و شهرسازی سراب گفت: بزرگراه سراب-بستان‌آباد در سه قطعه مجزا در حال احداث است.

وی اظهارکرد: قطعه اول به طول 27 کیلومتر با قرارداد اولیه 110میلیارد ریال و با بار زمانی 24ماه از آذرماه 1389 شروع شده که در حال حاضر 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشم‌زاده از عدم تخصیص اعتبارات در موعد مقرر و طولانی بودن زمستان منطقه و کوتاه بودن فصل کاری به عنوان علت های تاخیر در پروژه یادکرد و اظهارکرد: در این قطعه که 7کیلومتر از ان به مرحله آسفالت ریزی رسیده 50میلیارد ریال مطالبه پیمانکار وجود دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی قطعه دوم را به طول 22کیلومتر با قرارداد 150میلیارد ریال و از انتهای قطعه اول تا ابتدای قطعه سوم عنوان کرد و گفت: این قطعه که اخیرا به پیمانکار ابلاغ شده 5درصد پیشرفت دارد و مانند قطعه اول  از محل اعتبارات ملی احداث می شود.

هاشم‌زاده قطعه سوم را به طول 15کیلومتر با قرارداد اولیه 60میلیارد ریال اعلام کرد و پیشرفت فیزیکی طرح را حدود 50درصد ذکر کرد.

 

پایان مطالعاتی مسیر سراب –نیر

هاشم‌زاده یادآورشد: مسیر سراب به نیر نیز که در ادامه این طرح ملی است با اتمام کارهای مطالعاتی در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است که به نظر میرسد نبود اعتبار تا بحال این پروژه را با کندی مواجه کرده است.

باقر شهروند سرابی گفت: کمتر هفته‌ای را سراغ داریم که در آن اخبار ناگوار و تاسف باری از سوانح رانندگی در محور پرتردد سراب –بستان‌آباد نشنویم این طرح ملی که قرار بود در قالب طرح‌های مهرماندگار تا پایان کاری دولت دهم به بهره‌برداری برسد همچنان ابتر مانده و اینک مردم سراب چشم به کلید دولتمردان جدید دوخته اند تا قفل این راه ترانزیت را بگشاید.

حمید دیگر شهروند سرابی گفت: امیدوارم این طرح های ملی به زودی به بهره‌برداری برسد و شاهد کاهش تصادفات در این جاده‌ها باشیم به خصوص به علت اهمیت این جاده بابت راه ارتباطی بین استان های شمالی و سرعین است.

سروش آشنا از شهروندان سراب اظهار کرد: خوب به یاد می‌آورم که آقای ناطق در جریان سفر خود در زمان ریاست مجلس چهارم به سراب تعریض راه سراب-بستان‌آباد را به مردم مژده داد اما این وعده هرگز عملی نشد.

شهین سرابی ساکن در کرج در این زمینه گفت: بیش از 10سال است که از این راه تردد می‌کنیم ولی هیچ تفاوتی نسبت به 10 سال قبل احساس نمی کنم.اما افزایش شمار خودروها و مسافران عبوری ایجاب می کند تدبیری مناسب برای تعریض این راه اندیشیده شود.

 

*جاده فعلی سراب – بستان‌آباد جوابگوی حجم بالای تردد خودروهای عبوری نیست/ تردد 40 هزار دستگاه خودرو در روز

محرمعلی یوسفی فرمانده پلیس راه سراب ، با بیان اینکه جاده فعلی سراب – بستان‌آباد جوابگوی حجم بالای تردد خودروهای عبوری نیست، افزود: حجم ترافیک در این مسیر بالاست و در ایام تعطیلات در ساعات اوج ترافیک در طول شبانه روز حدود 40 هزار دستگاه خودرو از این محور عبور می کنند.

احمد سردهایی گفت: شایدآقای آخوندی که نوه دختری علامه امینی است به دلیل تعلق خاطر به منطقه سراب نیم نگاه ویژه ای به راه های مواصلاتی سراب داشته باشد.

اصغر جدایی گفت: برای بنده قابل هضم نیست که در این همه سال‌های سازندگی و توسعه و ما می‌توانیم (مجموعا24سال)که هزاران کیلومتر در این کشور راه  ساخته شده و به بهره‌برداری هم رسیده،چرا بزرگراه سراب به نیر و بستان‌آباد،هنوز تمام نشده است؟

به هرحال مردم سراب برای افتتاح این بزرگراه لحظه شماری می‌کنند...

انتهای پیام/60010/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول