اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان عنوان کرد

وضعیت هوا خطرناک‌تر از وضعیت آب/جای خالی یک روزنامه ملی در اصفهان

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر لزوم بهبود وضعیت محیط‌‌ زیست در استان اصفهان، بیان کرد: اکنون وضعیت هوا در اصفهان به مراتب بدتر از وضعیت آب است، اما چون آب ملموس و قابل مشاهده بوده، نمود پیدا کرده و مشکلات هوا آنچنان مطرح نشده است.

وضعیت هوا خطرناک‌تر از وضعیت آب/جای خالی یک روزنامه ملی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست صمیمی با مدیران رسانه در استان اصفهان اظهار کرد: اگر قرار بود مشکلات استان اصفهان تنها با برگزاری یک جلسه رفع شود، مطمئناً تاکنون پیشینیان من با برگزاری جلسات متعدد این مشکلات را رفع کرده بودند.

وی اظهار کرد: وقتی مدعی می‌شوم اکنون اصفهان در جایگاه اصلی خود قرار ندارد، این را احساسی و خارج از بررسی و مطالعه یک سری شاخص‌های مشخص عنوان نکرده‌ام، بلکه بر اساس پارامترهایی معتقدم که اکنون اصفهان با جایگاه اصلی خود فاصله دارد که باید با تمام وجود به بازگرداندن استان به شأن و مرتبت واقعی خود تلاش کرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان ظرفیت و توانمندی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: یک زمانی در کابینه 12 نفر اصفهانی حضور داشتند و نیمی از معاونین وزرای دولت هم اصفهانی بودند و این در حالی است که افراد بر مبنای شایسته‌سالاری انتخاب می‌شدند، نه بر اساس سفارش و توصیه افراد، اما در همان روزها یادم هست افرادی از داخل اصفهان برنامه‌ریزی می‌کردند تا مثلاً زرگر‌پور معاون وزیر نیرو را بردارند و زیر پایش را خالی کنند که همین مسائل باعث شد تا استان اصفهان در جایگاه واقعی خودش نباشد.

زرگر پور ادامه داد: من با برخورد، تخریب و تضاد در کار کاملاً مخالف هستم و باید ظرفیت نقدپذیری مدیران را بالا ببریم تا هم‌افزایی ایجاد شده و فضای لازم برای توسعه متناسب استان اصفهان فراهم گردد.

وی ایجاد تعامل و همدلی در استان اصفهان را از حل معضل آب سخت‌تر دانست و افزود: استانداری در اصفهان هیچ وظیفه اجرایی ندارد و تنها باید حمایت، نظارت و هماهنگی را در دستور کار خود قرار دهد و ادارات کل نیز باید از طریق وزارتخانه‌هایشان مشکلاتشان را بر طرف کنند، ولی مطبوعات می‌توانند در بیان مشکلات استان، تأثیر‌گذاری در روند رفع و بهبود آن‌ها نقش سازنده‌ای داشته باشند.

جای یک روزنامه ملی در اصفهان خالی است

استاندار اصفهان از نبود یک برند ملی در مطبوعات استان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر استان خراسان دو روزنامه در سطح ملی دارد و استان فارس نیز خبرجنوب را دارد، اما استان اصفهان با این همه توانمندی از داشتن یک روزنامه در سطح ملی محروم است که باید هرچه سریع‌تر در این زمینه فکری شود.

زرگرپور اظهار کرد: تمام دنیا اجلاس‌های بین‌المللی و فستیوال‌ها را در شهرهایی برگزار می‌کنند که از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بالای گردشگری برخوردار باشد، اما متأسفانه اصفهان تاکنون از این موضوع محروم بوده که امیدواریم در آینده شاهد برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی در سطح بالایی در این استان باشیم.

وضعیت هوا خطرناک‌تر از وضعیت آب

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر لزوم بهبود وضعیت محیط‌زیست در استان اصفهان، بیان کرد: اکنون وضعیت هوا در اصفهان به مراتب بدتر از وضعیت آب است، اما چون آب ملموس و قابل مشاهده بوده، نمود پیدا کرده و مشکلات هوا آنچنان مطرح نشده است.

وی افزود: موضوع آب در استان اصفهان خیلی فراتر از آن است که اکنون دیده می‌شود و این مشکل حدود 2 الی 3 دهه طول کشیده تا ایجاد شود و این موضوع قابلت یک شبه حل شدن را ندارد.

زرگرپور گفت: حل مشکل آب زاینده‌رود به یک برنامه دقیق میان‌مدت نیاز دارد اما در حالی که اکنون خشکسالی است و آبی وجود ندارد مدیریت استان اصفهان چه چیز را باید مدیریت کند؟

وی اظهار کرد: اکنون اگر 50 کیلومتر از مرکز استان اصفهان دور شویم ، استان ما با استان‌های محروم کشور تفاوت آنچنانی ندارد و همین موضوع یک عدم توازن بالایی را در استان اصفهان ایجاد می‌کند.

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر اینکه ابر پروژه‌های استان باید به خوبی مدیریت شوند ، تصریح کرد: من زمانی که معاون وزارت کشور بودم مجوز مترو اصفهان را صادر نمودم، ولی الان 16 سال از آن روزها می‌گذرد و هنوز مترو راه‌اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه با اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌شود استان را اداره کرد، از مطبوعات خواست تا با ایجاد فضایی درست از وضعیت استان، در این زمینه مسئولان را کمک کنند تا از این طریق بخشی از مشکلات آنان رفع شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: کار با رسانه یک ارتباط دو سویه است که مطبوعات باید با نقد هدایت‌گرانه، اطلاع‌رسانی حمایتی و حمایت معقولانه و منطقی به یاری مسئولان بیایند و نظرات مردم را به خوبی به مسئولان و عملکرد مسئولان را صادقانه به مردم منعکس نمایند.

زرگرپور ضمن بی‌فایده خواندن نقد افراد، از رسانه‌ها خواست تا با نقد برنامه‌ها و افکار در زمینه رشد و تعالی برنامه‌های مدیریتی استان گام بردارند نه از طریق نقد افراد و از تیترها و مطالبی که سودی برای مردم ندارد اجتناب کنند.

زیر سوال بردن معاون استاندار چه سودی داشت؟

استاندار اصفهان تلویحاً به انتقادهایی که به تازگی در روزنامه‌های استان مطرح می‌شود اشاره کرد و مشخصاً گفت: انتقادات باید منصفانه و سازنده باشد، مثلاً زیر سوال بردن مسئولان و معاونین استاندار که معلوم هم نیست تا چند روز دیگر در این پست بمانند یا نمانند چه دردی را از مردم حل می‌کند؟ اگر هم هدفتان این است که من این افراد را بشناسم، خب یک نامه بنویسید و مشکلات آنها را بیان کنید.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان نیز باید در تصمیم گیری‌هایشان ببینند می‌توانند چه مشکلاتی را از مردم حل کنند و بر اساس همین حل شدن مشکلات تصمیم‌گیری کنند .

استاندار اصفهان همچنین به وظیفه حمایتی استانداری از همه نهادها و تشکل‌های قانونی جامعه اشاره و افزود: وقتی من می‌گویم از شورای شهر و یا شهرداری حمایت می‌کنم، برخی از رسانه‌ها بحث‌هایی را مطرح می‌کنند، این در حال است که مگر استاندار یک استان می‌تواند تا وقتی که شهرداری و یا شورای شهر در مدار قانون حرکت می‌کنند از آن‌ها حمایت نکند؟

زرگرپور اضافه کرد: البته به مدیران شهری هم گفته‌ام که از آنان حمایت می‌کنم، اما بعضاً مشکلاتی هم دیده‌ام که به آنها متذکر شده و از آنان خواسته‌ام این مشکلات را رفع نمایند. آلان هم می‌گویم که وقتی مشکلی در نحوه مدیریت کسی ببینم، بدون تعارف به او می‌گویم و خواهان برطرف کردن آن می‌شوم.

افراطی‌ها در انتصابات اخیر جایی ندارند

استاندار اصفهان همچنین به تغییر و تحولات اخیر استان اشاره کرد و گفت: میانه‌روی، تخصص و تعهد، تجربه و تعامل داشتن چهار شرط اصلی انتصاب مدیران استان خواهد بود و چنانچه مدیری هم اکنون در استان مشغول به فعالیت باشد که این چهار خصیصه را داشته باشد، در پست خودش باقی خواهد ماند.

وی این تغییرات را در راستای خواست مردم و شعارهای رئیس جمهور محترم دانست و اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز می‌توانند نیروهایی را برای انتصاب در پست‌های مختلف معرفی کنند ، ولی باید دارای این چهار شرط باشد.

به تهران می‌روم ، ولی با اتوبوسی غیر از اسکانیا

زرگرپور ضمن اشاره به برخی مدیریت‌ها که مدیران آن با اتوبوسی از دوستان و اقوامشان بر سر کار منصوب می‌شوند، به کنایه گفت: من با دوچرخه به استانداری اصفهان آمده‌ام و دوچرخه‌ام هم یک نفره است.

وی در خصوص نحوه انتصابش به این سمت نیز گفت: من داشتم در تهران کارم را می‌کردم و از زندگی هم راضی بودم تا اینکه موضوع انتصاب من به این پست مطرح شد، ابتدا تلاش کردم این اتفاق نیفتد، ولی وقتی عزم مسئولان وزارت کشور را جزم دیدم و بعد از اینکه پاسخ استخاره هم خوب آمد، با انگیزه‌ای مضاعف وارد این عرصه شدم و اکنون هم احساس می‌کنم خداوند شرایطی را فراهم کرده تا بتوانم دینم را به استان اصفهان و هم استانی‌هایم ادا کنم.

وی خاطر نشان کرد: هر موقع از دوران مسئولیتم که احساس کنم نمی‌توانم کار کنم به ترمینال می‌روم و با یک بلیت اتوبوس به تهران باز می‌گردم، اما مطمئناً با اتوبوس اسکانیا باز نمی‌گردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز برای اولین بار پس از انتصاب رسول زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان، مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌ها و مسئولان نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان با استاندار نشستی صمیمانه برگزار کردند و به بیان مشکلات و راهکارهایی برای حل این مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/2301/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول