اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 مهر ماه جاری برگزار می‌شود

برگزاری پنجمین یادواره شهدای طلبه و روحانی در اصفهان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: پنجمین یادواره شهدای طلبه و روحانی 18 مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین یادواره شهدای طلبه و روحانی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا غفاری‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز ما هر چقدر در مورد ایثارگران تلاش کنیم، باز هم کم کار کرده‌ایم، اظهار کرد: ما امروز پیام‌رسان خون شهدا هستیم و باید پیغام شهدا را با قول، عمل و گرامیداشت شهدا منتقل کنیم و هدف از این کنگره هم ارائه خدمات و ارزش‌های دفاع مقدس در سه زمینه اعتقادات و ارزش‌های دینی، رهبری و ولایت و وحدت حول محور رهبری است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی و طلبه که در 18 مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: این پنجمین کنگره شهدای ایثارگر و روحانی  اصفهان است، که هر سال هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه یادواره شهدای روحانی و ایثارگر در سطح استان اصفهان و در شهرستان‌ها برگزار و سپس به صورت جمع‌بندی در مرکز استان به صورت کنگره برگزار می‌شود،تصریح کرد: اجلاسیه استان اصفهان در مدرسه صدر بازار برگزار و در کنار آن نیز نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی برپا است.

*4500 روحانی شهید در کشور داریم

وی با اشاره به نقش روحانیون در دفاع مقدس، گفت: حضور روحانیون هم در انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس چشم‌گیر بوده و نقش بالایی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند.

غفاری‌پور اضافه کرد:طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران آمار شهدای روحانیت 2.5 برابر سایر اقشار است و به ازای هر شهید در اقشار دیگر پنج شهید به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: شهدای روحانیون کل کشور 4 هزار و 300 است که پس از بررسی‌های مجدد این تعداد به 4 هزار و 500 نفر رسیده‌اند که پیش از این خود را به نام طلبه روحانی ثبت نکرده بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با تاکید به اینکه بالاترین میزان شهدای روحانی، رزمنده  و ایثارگر در اصفهان است، گفت:اصفهان 557 نفر شهید طلبه و روحانی در استان داریم که تا حالا شناسایی شده‌اند که حدود 40 نفر از این افراد اشتغال و تحصیلاتشان در اصفهان بوده است اما پرونده‌هایشان به شهرستان مربوطه ارجاع داده شده است که اگر به حجم این پروند‌ه‌ها اضافه شود، نزدیک 600 طلبه و روحانی شهید از اصفهان داریم.

*20 نفر از شهدای دوران جنگ از روحانیون اصفهانی بوده‌اند

وی گفت: از این شهدا 30 نفر مفقودالاثر، 20 نفر فرمانده جنگ محسوب می‌شوند که 5 هزار و230 نفر آنها از خانواده‌ای تک شهید و 33 نفر از خانواده‌های دو شهید و سه شهیدی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حوزه علمیه     4 هزار نفر طلبه داشته است، گفت: یک ششم از روحانیون و طلاب اصفهان  به شهادت رسیده اند و این در حالی است که نسبت به هیچ قشری این اندازه نیست.

وی با اشاره به اینکه  ویژگی منحصر به فرد روحانیون شیعه که هیچ کجا ندارند، همین پیشگام بودن فعالیت روحانیون است، اظهار کرد: نقش روحانیون در دفاع مقدس بیشتر بر روی مسائل تقویت باورهای دینی  و تحکیم عوامل معنوی و بصیرت‌افزایی رزمندگان، تبیین مشروعیت دفاع ملت ایران در مقابل دشمن، بیان احکام عمومی، مسائل دینی رزمندگان به خصوص جبهه و جنگ، بیان معارف اسلامی و بالابردن آمادگی دینی و معنوی با استفاده از آیات و روایات بوده است.

غفاری‌پور همچنین به برگزاری نماز جماعت در مقرهای نظامی،سنگرها و جبهه‌های جنگ، ایراد سخنرانی در مراسم و ادعیه و زیارات در جبهه‌های جنگ، مسئولیت نماینده امام خمینی‌(ره) در رده‌های مختلف اداره جنگ، بصیرت‌سنجی به رزمندگان در اطاعت پذیری از فرماندهان، همکاری همه جانبه از فرماندهان و مدیریت در همه سطح مختلف را از دیگر مسئولیت‌های روحانیون در زمان جنگ برشمرد.

وی در مورد خروجی کنگره‌های پیشین گفت: کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده است که  آثار شهدا را جمع‌آوری و به صورت جزوه در آورده و در سطح شهرستان تبلیغ و خاطرات شهدا را ترویج می‌‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: شاهدان روحانی یک و دو از جمله کتابهای چاپ شده در این زمینه است.

انتهای پیام/63012/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول