اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاحیه معنوی جشنواره کودک در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد

افتتاحیه معنوی بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

افتتاحیه معنوی جشنواره کودک در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراسم تجدید میثاق دانش‌آموزان اصفهانی با شهدا و جانبازان صبح امروز در گلستان شهدای اصفهان و با حضور مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابتدا کلام الله قرآن توسط یک دانش‌آموز نوجوان تلاوت و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک اجرا شد.

در این آئین کودکان و نوجوانان بر مزار شهدای گمنام حاضر شده و با نثار گل و عطر سلام و صلوات به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

گروه ناشنوایان دستان پویا با اجرای سرودهایی محفل میثاق با شهدا را گرمتر کردند و احمد میرعلایی دبیر جشنواره فیلم کودک به منظور تحسین این کودکان مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان هدیه به آنها هدیه کرد.

احمد میرعلایی در این مراسم اظهار کرد: این مراسم برای ادای احترام به مقام شهیدان و استعانت گرفتن از آنان در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره برگزار شده است.

وی افزود: در ابتدا از نامگذاری این جشنواره به نام مقدس پیامبر اکرم (ص) نگران بودیم، زیرا با نامگذاری این جشنواره به نام ایشان باید این برنامه هر چه بهتر برگزار می‎شد.

مدیرعامل بنیاد فارابی در ادامه گفت: چند تن از کودکان اصفهانی برای سازمان ملل نامه ای نوشته اند که در آن حمایت خود را از تمام کودکان در جنگ اعلام کرده‎‎‎‎‎اند.

وی ادامه داد: به پشتوانه شهدا ندای صلح را به واسطه این جشنواره در کل دنیا سر خواهیم داد و از کودکان قحطی زده و در جنگ حمایت می‌کنیم.

پس از سخنان میرعلایی گروه دستان پویا شعری از دیوان شمس تبریزی با صدای علیرضا افتخاری را اجرا کردند و سپس امیرمحمد متقیان به اجرای آهنگ محمد امین پرداخت و دل‌های تمام کودکان را راهی مسجدالنبی کرد.

اجرای شاد و مفرح امیرمحمد شادی و سرزندگی جشنواره را دوچندان کرد، وی سپس از کودکان خواست در برنامه‌های جانبی عموپورنگ حضور یابند و با رعایت نظم مانع ایجاد حواشی در جشنواره شوند، امیرمحمد در ادامه شعر امام حسین(ع) را اجرا کرد و به شهدای لشگر 14 امام حسین(ع) که در گلستان شهدا مدفون هستند، تقدیم کرد.

در پایان میثاق‌نامه‌ای توسط دو دختر دانش‌آموز قرائت شد که در آن برای کودکان جنگ، شفای بیماران، رهایی کودکان جنگ و رفع خشکی زاینده رود دعا شده بود.

انتهای پیام/63019/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول