اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هجدهم مهر ماه جاری

نخستین یادواره شهدای سرباز فارس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله (ص) شیراز گفت: نخستین یادواره 3 هزار و 500 شهید سرباز نیروهای مسلح استان فارس در شیراز برگزار می‌شود.

نخستین یادواره شهدای سرباز فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی محمد محمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این یادواره با حضور خانواده‌های شهدای سرباز استان فارس، 18 مهر ماه جاری ساعت هشت صبح در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: سرکشی از خانواده شهدای سرباز، ضبط خاطرات شهدا به صورت تصویری، چاپ گزیده وصیت‌نامه شهدای سرباز در روزنامه‌های این استان، جمع‌آوری و دسته‌بندی اسناد مربوطه شهدای سرباز  و برگزاری مسابقات ورزشی مختلف از جمله اقدامات ستاد یادواره شهدای سرباز استان فارس است.

محمدی ادامه داد: وظیفه سنگینی بر عهده نسل ما است که این واقعیت‌ها، رشادت‌ها و دلاوری‌ها را به عنوان یک میراث ماندگار به نسل بعد منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری این یادواره، 14 پیش‌یادواره برگزار شده و تاکنون با یک‌هزار و 400 خانواده شهید سرباز فارس دیدار و ویژگی برجسته آن شهدا به صورت مستند ضبط شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این یادواره کتابچه وصیت شهدای سرباز و داستانک شهدا توزیع می‌شود.

به گفته وی، برای برگزاری مطلوب یادواره کمیته‌های پشتیبانی، فرهنگی، رسانه و اطلاع‌رسانی، تبلیغات و تألیفات تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون اطلاعات 3 هزار و 500 شهید سرباز در استان فارس جمع‌آوری و در حال صدور شناسنامه برای این شهدا هستیم که تعدادی از شناسنامه شهدای سرباز در روز برگزاری یادواره به خانواده‌های آن‌ها داده می‌شود.

محمدی بیان کرد: در این یادواره همچنین سه جلد کتاب تالیف ستاد یادواره شهدای سرباز و تمبر یادواره رونمایی می‌شود.

وی هدف از برگزاری این یادواره‌ را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعد دانست و گفت: شهدا در آن مقطع تاریخی تکلیف خود را ادا کردند و امروز وظیفه ما است که این راه را ادامه داده و این مواریث معنوی ارزشمند را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

انتهای پیام/2448/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول