اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

مدیریت برگزاری یادواره شهدا در اختیار همرزمان شهدا قرار گیرد

امام جمعه میاندرود گفت: همرزمان شهدا بهترین گزینه برای منتقل کردن فرهنگ شهادت به حساب می‌آیند و مدیریت برگزاری یادواره شهدا باید در اختیار این افراد قرار گیرد.

مدیریت برگزاری یادواره شهدا در اختیار همرزمان شهدا قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدا در شهرستان میاندرود با گرامیداشت روزهای دفاع مقدس اظهار داشت: هر آنچه که می‌گوییم و عمل می‌کنیم باید در راستای جلب رضایت خدا و اهل بیت و شهدا باشد.

امام جمعه شهرستان میاندرود با بیان اینکه افراد حاضر در این جلسه از یادگاران جبهه و جنگ و ذخیره انقلاب هستند افزود: همسنگران شهدا برای دوستانشان یادواره برگزار می‌کنند و این بسیار غنیمت است.

رسولی با اعلام اینکه برگزاری یادواره شهدا را باید به انسان‌های سینه سوخته از جنگ سپرد، بیان داشت: در جمعی که هر کدام از دوستان یادگاری از جنگ را با خود دارند فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و این نشست‌ها باید تداعی کننده روزهای جنگ باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد، شور و حال شهادت در بین مردم زنده کنیم افزود: همه می‌دانند که انتقال فرهنگ شهادت با کتاب و بخشنامه امکان پذیر نیست بلکه این فرهنگ باید سینه به سینه منتقل شود و برگزاری یادواره شهدا بهترین فرصت است برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

خطیب جمعه شهرستان میاندرود سپردن امانت به صاحب آن را یکی از ملزومات حفظ دستاورد عظیم دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ کسی بهتر از  یادگاران جبهه و جنگید شانیت برگزاری این یادواره ها را ندارد.

*امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم

امام جمعه میاندرود مسئولیت یادگاران جنگ در انتقال ارزش‌های شهادت را به نسل آینده بسیار مهم برشمرد و گفت: کسانی که تئوری جنگ را خوانده‌اند به درد انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نخواهند خورد و مسئولیت شما در انتقال این مفاهیم بسیار بزرگ است.

رسولی یادواره های شهدا را راهی برای ماندگاری شهدا و فرهنگ شهادت دانست و گفت: به همین دلیل باید به اندازه شهادت برای یادواره های شهدا احترام و ارزش قائل شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه بهتر این مراسم برگزار شود ارزش‌گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.

امام جمعه میاندرود هسته اولیه در برگزاری یادواره های شهدا را یادگاران جبهه و جنگ دانست و افزود: در رده‌های بعد باید کسانی که علاقمند به فعالیت هستند به کار گیری شوند.

وی تبلیغات را ابزار بسیار بزرگ، توانمند و قوی برای برگزاری هر چیزی دانست و گفت: باید کمیته فرهنگی و کار گروه های فرهنگی از بهترین و باذوقترین افراد باشند.

*ستاد یادواره شهدای شهرستان باید در طول سال فعال باشد

وی گفت: ستاد یادواره شهدای شهرستان باید در طول سال فعال باشد و به مناسبت‌های مختلف بنر و پارچه در مکان‌های عمومی نصب کند.

رسولی به برگزاری یک هفته‌ای مراسم یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: محور کار باید روز برگزاری مراسم باشد اما در طول یک هفته کارهای فرهنگی در راستای گرامیداشت یاد شهدا در روستاها و بخش‌های شهرستان انجام شود.

به گزارش فارس مراسم گرامیداشت یادواره شهدای شهرستان میاندرود آبان‌ماه امسال در شهر سورک مرکز این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول