اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر بیله‌سوار:

انتخاب شهردار بیله‌سوار غیر‌کارشناسی بود

سخنگوی شورای شهر بیله‌سوار گفت: انتخاب شهردار بیله‌سوار حرکتی غیر‌کارشناسی و بیشتر به شکل کدخدا‌منشی بوده و این مورد قبول مردم نیست.

انتخاب شهردار بیله‌سوار غیر‌کارشناسی بود

شهرام شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با انتقاد از روند انتخاب شهردار جدید بیله‌سوار اظهار داشت: ما خواستار انتخاب شهردار بر محور عقلانیت و آرای دقیق، افکار عمومی صاحب‌نظران و کارشناسان بودیم که در این زمینه پیشنهادهایی را ارائه کردیم.

وی عنوان کرد: در این زمینه پیشنهاد کردیم فراخوان عمومی در انتخاب شهرداری بدهیم که از جمله شرایط عمومی و اقتصادی دارا بودن سابقه مدیریت پنج ساله در شهرداری، رشته مرتبط عمران شهری و یا عمرانی، بومی‌گزینی و داشتن برنامه مشخص به‌ ویژه درآمدزایی  پایدار بوده است.

سخنگوی شورای شهر بیله‌سوار افزود: اعضای شورا این نظرات ما را قبول نکردند و عده‌ای این خواسته را مورد‌پسند قرار ندادند که ضرورت داشت در نحوه انتخاب شهردار و کاندیداها حداقل به بیوگرافی و سوابق اجرایی او توجه می‌شد تا اعضای شورا آن‌ها را مطالعه کنند.

شایقی با بیان اینکه اگر این رویه انجام می‌گرفت از بین گزینه‌ها چهار الی پنج گزینه شهرداری انتخاب می‌شد تا با ارائه برنامه در صحن علنی شورا صحبت‌ها و سئوال‌هایی که مطرح می‌شد می‌توانستیم تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهیم که متاسفانه این پیشنهادها مورد بی‌توجهی قرار گرفت و شهردار بیله‌سوار به شکل غیر کارشناسی و کدخدا‌منشی انتخاب شد.

وی گفت‌: بنده بین مراحل رای‌گیری انتخاب شهرداری را قبول نداشتم و به همین خاطر ترک جلسه کردم تا حق و حقوق مردم بیشتر از این ضایع نشود.

سخنگوی شورای شهر بیله‌سوار تصریح کرد: اگر این انتخاب با بررسی افراد مختلف با تجربه و شناخت گوناگون بود رضایت همگانی جلب می‌شد چرا که در امور عمرانی شهری به فردی با تجربه و شناخته شده نیاز داریم.

شایقی بیان داشت: هدف اصلی ما نسبت به مردم و حل مشکلات آن‌ها در حوزه عمرانی است و افکار عمومی باید به معیارهای انتخاب شهردار از سوی نمایندگانشان اطمینان داشته و مطلع باشند.

اما دیگر عضو شورای شهر بیله‌سوار نیز در این زمینه گفت: ما کسی را انتخاب می‌کردیم که مورد نظر شورا بوده و با رای قاطع شورا انتخاب می‌شد.

حجت‌الاسلام علی عزیزی ابراز داشت: ما بعد از بررسی گزینه‌های مختلف با توجه به سوابق کاری صالح ماهری را با کسب سه رای به عنوان شهردار انتخاب کردیم و به این انتخاب خود تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/62003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول