اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

جنگ در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد

نایب رئیس مجلس گفت: جنگ در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد و دکترین نظامی ایران بر اصل کلیدی صلح و دفاع از حقوق مردم ایران است.

جنگ در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدباقر محی‌الدین انواری اظهار داشت: خدا از آموزه‌های قرآن کریم، سیره پیامبران عظیم‌الشأن، پیامبر خاتم و پیشوایان معصوم در راستای هدایت و مدیریت جوامع بشری و تربیت انسان در کنار مشعل پر فروغ عقل و خرد استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه عقل و خرد در کنار آموزه‌های دینی هویت و شخصیت برتر انسان را سامان داده است، گفت: انسانیت ما به حیات عقلانی بستگی داشته و به واسطه همین کمال، شایسته تعلیم، تربیت و تزکیه در راستای رسیدن به مدارج کمال انسانی گردیده‌ایم. 

قرآن متضمن حیات و سعادت بشر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدا دو نعمت دیگر را در راستای سعادت و هدایت بشر به ما ارزانی داشته است، افزود: نخست کتاب صامت یعنی کتابی که سخن نمی‌گوید، اما قوانین، مقررات و دستورات و برنامه‌های متضمن حیات و سعادت بشر را همراه دارد و نعمت دیگر خداوند کتاب ناطق که همان حقیقت قرآن که در آیات آن متجلی گشته را در متن زندگی و حیات انسان قرار داده است.

ابوترابی‌فرد دو نعمت را یاری دهنده و کمک عقل انسان دانست و ابراز داشت: انسان عاقل، خردمند، هوشیار و اندیشمند با شناخت این دو نعمت بزرگ با پاسداری از آنها سر بر آستان خداوند می‌گذارد. 

وی با بیان اینکه انسان دارای قدرت رشد علمی است، تصریح کرد: خداوند استعدادهای متعددی در جان انسان قرار داده که با به فعلیت رسیدن این استعدادها حیات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی انسان گسترش می‌یابد.

نایب رئیس مجلس بیان داشت: با گسترش جوامع انسانی و رشد و توسعه علم و دانش با به کار گرفتن ابزار تولید زمینه اختلاف و مسائل حاد سیاسی و اجتماعی فراهم می‌شود و این مسئله در حیات حیوانی و نباتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: انسان با بالفعل درآوردن استعدادهای خود به قدرت سیاسی، اجتماعی، نظامی، علمی و اقتصادی دست یافته و زمینه بروز اختلافات و منازعات را فراهم می‌کند که عقل از ساماندهی همه امور بشر عاجز می‌ماند. 

عقل به تنهایی قادر به حل مسائل انسان‌ها نیست

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: اگر عقل برای حل مسائل انسان کافی بود، امروز نباید در زندگی انسان شاهد مسائل حادی بودیم.

وی با بیان اینکه غرب با رشد علوم تجربی و بهره‌مندی از ابزار رسانه‌ها دنیا را به دهکده جهانی تبدیل کرده و با این وضعیت قادر به حل مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی نیست.

امنیت، عدالت، رفاه و آسایش گمشده انسان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امنیت، عدالت، رفاه، آسایش و آرامش روحی و روانی را گمشده انسان دانست و گفت: چرا انسان با قدرت عقل و اندیشه قادر به تأمین این مسائل نیست؟

وی افزود: اگر انسان به عجز و ناتوانی عقل و خرد به تنهایی در حل مسائل پی ببرد، روی به آستان مقدس انبیاء و کتب آسمانی می‌آورد. 

هر کسی شایسته رهبری جامعه انسانی نیست

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه جامعه انسانی نیازمند یک مدیر و مدبر برای رهبری جامعه است، اذعان کرد: در جامعه انسانی هر کسی شایسته رهبری و ساماندهی امور مردم نیست.

وی ادامه داد: مردم کار را به دست تواناترین انسان می‌سپارند و انسان‌ها فردی عاقل که شایسته سالاری را به معنای واقعی کلمه به عنوان اصل حاکم و استثنا ناپذیر در لایه‌های زندگی خود، حاکم می‌کنند.

نایب رئیس مجلس افزود: چون جامعه ما اسلامی است و پیامبر و قرآن را به عنوان اصل قطعی پذیرفتیم و می‌خواهیم که دین مدیریت جامعه را بر عهده داشته باشد، نیازمند یک رهبری عاقل، عادل، شجاع و فقیه هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اصل اساسی شایستگی است که حضرت جوادالائمه(ع) در سنین طفولیت اقوی اعلم بر انسان‌های عصر خود بوده و اداره امور انسان‌ها را بر عهده می‌گیرد.

ابوترابی‌فرد افزود: اقوی در قدرت اجتماعی، توان مدیریتی، دست یابی به قله‌های علم و معرفت است که فردی را در جایگاه امامت و رهبری قرار می‌دهد و اگر انسان؛ قرآن، پیامبر و امام را می‌شناخت و سر بر آستان خداوند می‌گذاشت، دنیا و آخرت او آباد و امنیت استقرار می‌یافت.

جمهوری اسلامی در زمان غیبت به رهبری فقیه، عادل، شجاع و مدیر و مدبر نیاز دارد

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران سخن علی(ع) در زمان غیبت، ملاک شکل‌گیری نظام اسلامی قرار گرفته است، ابراز داشت: در زمان غیبت، مردم به دنبال یک انسان اعلاء و اقوی بودند که تواناترین و شایسته‌ترین فرد در قله‌های دانش، فقاهت و عدالت در عصر غیبت باشد که او ولی فقیه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ولایت فقیه یعنی امامت و رهبری انسان عادل، فقیه، مدیر و مدبر و شایسته و تواناترین فرد در زمان غیبت است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران دیروز امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری را برای هدایت و رهبری جامعه اسلامی برگزیدند، تصریح کرد: امروز ملت ایران از نظر استقلال در عالی‌ترین جایگاه استقلال سیاسی ممکن قرار دارند.

ابوترابی‌فرد به کتاب «یک روشنفکر مدافع غرب» اشاره کرد و یادآور شد: نویسنده در این کتاب اذعان دارد که در طی چند قرن اخیر تمام رجال سیاسی ایران استقلال و شخصیت ایرانی را به غرب فروختند.

وی اضافه کرد: در کودتای انگلیسی رضاخان در 1299 و کودتای آمریکایی محمدرضا شاه در 28 مرداد 1332 و تا سرنگونی شاه در سال 57 همه امورات کشور به دست بیگانگان مدیریت می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی رئیس جمهور امریکا بعد از نیم قرن از کودتای 28 مرداد 32 به خیانت امریکا به ایران در این کودتا اذعان کرده است، گفت: در طی دو قرن گذشته حاکمان بی‌لیاقت ایران 50 درصد از جغرافیای کشور را برای عیاشی خود فروختند.

ایران امروز استقلالی عزتمند دارد

وی افزود: ایران اسلامی امروز با استقلال عزت‌مند خود با اقتدار با دنیا سخن می‌گوید و تمام نظام‌های سیاسی دنیا را به محاکمه می‌کشد و در جایگاهی قرار گرفته که در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک، رسانه‌های امریکایی از تحقیر رئیس جمهور امریکا توسط ایران سخن گفتند.

ابوترابی‌فرد عزتمندی امروز ایران را نشأت گرفته از برکات دفاع مقدس و رهبری عالمانه امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: اگر رهبری مبتنی بر فقه، ایمان و عقل ایران را اداره نمی‌کرد، آیا امروز کاروان علمی ایران به این جایگاه فاخر علمی دست می‌یافت.

وی اضافه کرد: استقلال همه جانبه ایران امروز مرهون شجاعت شخصیت‌هایی چون آیت‌الله انواری است که بیش از 10 سال شکنجه را در زندان‌های شاه برای رسیدن به حکومت فقاهت تحمل کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این جایگاه فاخر را نداشتیم امروز جمهوری اسلامی در یک محاصره کامل اقتصادی و تسلیحاتی در میان پنج قدرت موشکی برتر دنیا قرار نداشت.

ایران در ردیف پنج قدرت موشکی دنیا

وی ادامه داد: امروز ایران در کنار قدرت‌های موشکی جهان توان پرتاب موشک به بیرون از جو را داشته و قدرت و هدایت موشک‌های بالستیک برای اصابت به اهداف متحرک را دارد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شاه وزرات جنگ را تأسیس کرد، گفت: وزارت جنگ دوران شاه با مردم ایران در جنگ بود و تحت فرمان امریکا قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه جنگ در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد، اضافه کرد: دکترین نظامی ایران بر اصل کلیدی صلح و دفاع از حقوق مردم ایران است و نام وزارت جنگ را به وزارت دفاع تبدیل کردیم.

آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد/ دوران حمله به ایران گذشته است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه امروز قدرت نظامی ایران توانسته قدرت نظامی امریکا را در جنوب غربی آسیا مهار کند، تصریح کرد: آمریکا قدرت جسارت به ایران را ندارد و آن زمانی که عنصر وابسته‌ای به اسم صدام به ایران حمله کرد، گذشته است.

وی ایران را قدرت نظامی دانست که قدرت نظامی امریکا را به گل نشانده، گفت: امروز یکی از چالش‌های آمریکا حضور 180 هزار نیروی نظامی این کشور در نقاط آسیب‌پذیر است و آنها از عراق گریختند و از افغانستان هم خواهند گریخت.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان برای فشار گاز انبری به ایران است که با هدایت‌های مقام معظم رهبری، آنها به این هدف خود نرسیدند.

وی افزود: ایران با داشتن ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود به زودی به قدرت اقتصادی مؤثر و تعیین‌کننده در آسیا و دنیا تبدیل خواهد شد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کشور خارجی عامل اقتدار کشور دیگری نیست، گفت: اقتدار امروز ایران به خاطر همدلی و همبستگی مردم و نظام سیاسی است.

انتهای پیام/89019/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول