اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بافت فرسوده همدان خبر داد

5 هزار واحد سهمیه استان همدان در بازسازی بافت فرسوده

رئیس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت:‌ در سال جاری سهمیه استان همدان طی امسال برای بازسازی بافت فرسوده 5 هزار واحد است.

5 هزار واحد سهمیه استان همدان در بازسازی بافت فرسوده

عیسی سراقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال جاری سهمیه استان همدان طی امسال برای بازسازی بافت فرسوده 5 هزار واحد است.

وی افزود: در صورت ابلاغ و ثبت‌ نام متقاضیان، پرونده‌های متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

رئیس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بیان داشت: از سال 84 تا پایان سال گذشته بالغ بر 11 هزار و 32 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی حاشیه شهر همدان تصریح کرد: ایشان در سال 83 به نکات مهمی را در زمینه ترمیم بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها بیان فرمودند و اداره کل مسکن و شهرسازی نیز نسبت به تهیه طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدام کرد و در سال 85 نیز به تصویب کمیسیون ماده 5 به شهرداری به عنوان دبیر ستاد توانمندسازی شهر همدان ابلاغ شد.

سراقی افزود: تاکنون در شهر همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن، کبودراهنگ، فامنین، بهار، لالجین و جورقان تعیین محدوده بافت‌های فرسوده شهری انجام شده است.

وی یادآور شد: سطح 2 طرح بهسازی بافت‌های فرسوده برای تمام شهرهای استان به جز شهرستان‌های رزن، فامنین و جورقان به تصویب رسیده و برای اجرا به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ شده است.

*تصویب سطح 3 طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر همدان 

رئیس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: سطح سه طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده همدان نیز به تصویب رسیده و طرح‌های بافت فرسوده شهرستان‌های نهاوند و طراحی شهری منطقه جولان همدان نیز منتظر طرح در کمیسیون ماده 5 هستند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران(ماده 171) وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها باید حداقل 10 درصد از بافت‌های فرسوده شهری را احیاء و بهسازی کنند که این امر در استان همدان در سال گذشته محقق شده است.

سراقی با اشاره به سکونتگاه‌های غیر رسمی استان همدان بیان داشت: در سطح استان دو شهر همدان و ملایر دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

به گفته وی برای هر دو شهر طرح توانمندسازی تهیه و مصوب شده و توسط استانداری همراه با شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی در مناطق توانمندسازی شهرداری به عنوان دبیر ستاد توانمندسازی شهرستان ابلاغ شده است.

رئیس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی همدان ابراز داشت: در سال جاری برای شهر همدان پروژه‌هایی چون پنج خانه محله و مجتمع فرهنگی در پنج منطقه تعریف شده و منتظر تأیید در ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرستان همدان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شهر ملایر نیز در دو منطقه شمس‌آباد و سرجوی، نسبت به معرفی پروژه‌های محرک توسعه نظیر احداث جوی، جدول و پیاده‌روسازی اقدام شده و منتظر تأیید ستاد توامندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرستان ملایر است.

انتهای پیام/89006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول