اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری تبریز خبر داد

احیای بافت فرسوده تبریز با کمک سرمایه‌گذاران و مسکن‌سازان

سرپرست شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی و تدوین طرحی جامع از سوی شهرداری برای احیای بافت فرسوده شهری و نیز ساماندهی حاشیه‌نشینی تبریز با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مسکن‌سازان خبر داد.

احیای بافت فرسوده تبریز با کمک سرمایه‌گذاران و مسکن‌سازان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حسین اکبری در جلسه معارفه سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز اظهار کرد: با توجه به حجم بالا و قابل توجه بافت‌های فرسوده شهری و نیز حاشیه نشینی که تقریبا یک پنجم شهر تبریز را در بر می‌گیرد، لزوم اتخاذ و تدوین برنامه‌ای جامع و کلان برای ساماندهی، احیاء و یا انتقال این مناطق و مناسب سازی و مقاوم‌سازی آن‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود و این هدف به عنوان سیاست راهبردی و دغدغه اصلی مدیریت شهری مورد توجه جدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش خصوصی در توسعه شهری خواستار پیگیری موضوع جذب سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان مسکن برای احداث واحدهای مسکونی مقاوم و امن در محدوده بافت‌های فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی و نیز احداث شهرک‌های ویژه برای انتقال تدریجی ساکنان این مناطق از سوی مدیریت جدید سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شد.

اکبری در عین حال افزود: در این راه می‌توان با بسیج و همکاری شرکت خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان شهرداری و در کنار آن شرکت‌های دیگر مسکن‌ساز، در یک بازه زمانی مشخص نسبت به تحقق تدریجی این امر اقدام کرد.

انتهای پیام/60002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول