اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندوآب خبر داد

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق کوهستانی میاندوآب

فرماندار میاندوآب از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق کوهستانی این شهرستان، در راستای مقابله با وقوع بلایای طبیعی خبر داد.

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق کوهستانی میاندوآب

حمید جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و جوی آذربایجان غربی از یک طرف و موقعیت ویژه شهرستان میاندوآب (به لحاظ قرارگیری ما بین دو رودخانه سیمینه‌رود و زرینه‌رود) از طرف دیگر، سبب شده میاندوآب یکی از شهرستان‌هایی باشد که هر سال در معرض خطر وقوع مخاطرات طبیعی گوناگون قرار می‌گیرد.

وی با توجه به قرار گرفتن در آستانه هفته کاهش بلایای طبیعی، بر لزوم انجام اقدامات مقابله‌ای برای کاهش مخاطرات سوانح و پیشگیری از وقوع آنها تأکید کرد و افزود: به این منظور در طول شش ماه نخست سال جاری اقدامات متعددی در سطح شهرستان و به ویژه در مناطق مستعد و حادثه‌خیز آن انجام شده است.

جلالی در این راستا از احداث دایک حفاظتی و تعریض بستر سیمینه‌رود خبر داد و افزود: با این اقدام احتمال جاری شدن سیلاب بر اثر طغیان رودخانه، ناشی از بارش شدید باران تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: احداث دیوار ساحلی در حاشیه رودخانه زرینه‌رود نیز در اولویت برنامه‌های اجرایی ستاد مدیریت بحران این شهرستان قرار دارد.

فرماندار میاندوآب به حل بخش عمده‌ای از مشکل آب‌گرفتگی معابر اشاره کرد و گفت: با مرمت و پوشش بتنی، قسمت عمده‌ای از کانال‌های هدایت آب اجرایی شده و بخش باقی‌مانده نیز به دلیل مشکلات اعتباری در دست پیگیری قرار دارد.

وی همچنین به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق کوهستانی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به محتمل بودن خطر وقوع سیل در این شهرستان، بخش عمده اقدامات انجام گرفته در راستای مقابله با وقوع سیل بوده است.

جلالی همچنین خشکسالی را دیگر تهدید جدی این شهرستان در طول سال‌های گذشته اعلام کرد و افزود: در این راستا تلاش شده است تا با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به ترویج کاشت محصولات و بذرهای مقاوم به سرمازدگی و خشکسالی اقدامات تبلیغی لازم صورت گیرد.

فرماندار میاندوآب به اقدامات انجام گرفته در راستای مبارزه با آفت سن گندم و مینوز گوجه فرنگی نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به استمرار عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دشت زرینه، تصریح کرد: زیرساخت‌های اعتباری و فنی لازم برای گسترش آبیاری اراضی به روش تحت فشار، با ارائه تسهیلات یارانه‌ای به کشاورزان ایجاد شده است که در حال اجرا است.

جلالی در ادامه بر لزوم بیمه کردن محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: توجیه کشاورزان بر لزوم انجام این امر برای مبادرت به این امر، از جمله اقدامات مستمر برای کاهش میزان خسارت ناشی از وقوع بلایای طبیعی در شهرستان میاندوآب است.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول