اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

90 درصد سکونتگاه‌های کشور در معرض بلایای طبیعی قرار دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: 90 درصد سکونتگاه‌های کشور ایران در معرض بلایاهای طبیعی قرار گرفته‌اند.

90 درصد سکونتگاه‌های کشور در معرض بلایای طبیعی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی هاشمی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید خود از پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشجویان این پژوهشگاه اظهار کرد: امروزه باید به بحران دید موضوعی داشته باشیم و با به کارگیری اصول و مدیریت صحیح بحران‌ها را مهندسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد سکونتگاه‌های کشور در معرض بلایایی طبیعی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: 70 درصد این بلایا مربوط به آب و هوا می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اضافه کرد: از 40 نوع بلایایی که در سطح دنیا برشمرده می‌شود 31 مورد آن در کشور ایران تجربه شده است.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: این در حالی است که کشور ایران در سطح رقابت با ابر قدرت جهان قرار گرفته و با وجود این مخاطرات و آسیب‌پذیری‌ها نیاز به یک مدیریت صحیح و اصولی در این زمینه احساس می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در کنار این بلایا مخاطرات انسانی نیز بخش قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد که نیاز بیشتر در مدیریت بحران‌ها را می‌طلبد.

وی بیان کرد: یک مدیریت مهندسی و اداره اصولی و صحیح در جامعه تنها محدود به یک تعداد محدود رشته علمی، آموزشی و پژوهشی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هدف از مهندسی کردن در بحران‌ها را انجام کارهای دانش بنیان دانست و یادآور شد: مدیریت در بحران بر مبنای علم، عقل، اجماع و تجربه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان مبنی بر تولید علم و ثروت اظهار کرد: اکنون تولید علم و ثروت بیشتر به بخش ایده‌پردازی منتج می‌شود که بستر و نیاز آن آینده‌پژوهی است.

هاشمی گفت: موضوع علم و فناوری یکی از افتخاراتی بوده است که در یک محدوده زمانی متوقف شد و همین امر نیز منجر به کندی و توقف در تولید ثروث گردید.

وی بیشترین مشکل کشور را در مدیریت عنوان و تاکید کرد: تمامی وزیران و مدیران باید بحران را شناخته و بتوانند آن را اداره و در زمان خود ایده‌های خود را اجرایی کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شناخت بحران را تنها برای مدیران ندانست و افزود: از کودکان تا سالخوردگان باید با بحران و چگونگی مدیریت در آن زمان خاص آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه شاخص پژوه در بهبود شرایط اضطراری نقش موثری دارد.

انتهای پیام/63007/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول