اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین:

موفقیت در جنگ نرم نیاز به اقدامات مبتکرانه و خلاقانه دارد

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اقدامات مبتکرانه و خلاقانه از ضرورت‌های موفقیت ما در جنگ نرم است که جامعه دانشگاهی در این عرصه باید تاثیرگذار باشند.

موفقیت در جنگ نرم نیاز به اقدامات مبتکرانه و خلاقانه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی‌محمد نائینی بعد از ظهر امروز در اختتامیه هجدهمین کارگاه آموزشی جنگ نرم که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جنگ نرم یکی از اهداف طراحی شده دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی است.

به گفته وی، دشمن در این جنگ با ابزار رسانه، اینترنت، شبکه‌های رادیو و تلویزیونی به دنبال تصویرسازی هدفمند از نظام اسلامی به عنوان یک نظام غیرکارآمد است.

نائینی با تاکید بر اینکه ما باید با افزایش قدرت نرم خود، موازنه قدرت را به نفع جبهه انقلاب تغییر دهیم، اثر اصلی این بازدارندگی را کم‌اثر شدن اقدامات دشمن در جنگ نرم عنوان کرد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: موفقیت ما در جنگ نرم به این است که اقداماتی مبتکرانه و خلاقانه داشته باشیم و زمینه را برای افزایش هزینه‌های دشمن و کاهش هزینه‌های خود ایجاد نماییم.

وی گفت:‌ ما باید علاوه بر ایجاد خودباوری و تقویت اطمینان در جامعه، از همه تجهیزات، سامانه‌ها و پشتیبانی‌های لازم استفاده کرده و در بحث مدیریتی نیز به رصد و مقابله با تهدیدات بپردازیم.

نائینی در ادامه به اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص جنگ نرم اشاره کرد و گفت: مسائل مختلفی متوجه خانواده‌هاست و آنها تحت تاثیر مولفه‌های گوناگونی هستند لذا باید در این کارگاه‌ها مجموعه اقدامات اجرایی متناسب با ظرفیت‌های منطقه و استان باشد.

به گفته وی، در استان کردستان ظرفیت‌ها و آسیب‌هایی وجود دارد که در این کارگاه می‌توان برنامه‌هایی عملیاتی برای دستگاه‌های متولی جنگ نرم، چه ایجابی و چه سلبی، متناسب با ظرفیت‌ها و آسیب‌ها تدوین کرد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) همچنین شناخت جنگ نرم و کمک به افزایش مهارت در برآورد و مدیریت جنگ نرم را یکی دیگر از اهداف برگزاری این کارگاه دانست و گفت: افزایش بصیرت و آگاهی با این روش کارگاهی و نشست‌ها به ویژه در مراکز علمی و نخبه‌گی برای کمک به تغییر فضای کشور قابل تحقق است.

نائینی دستیابی به وضع موجود و مطلوب را نیاز مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: برای این مهم روش‌های دقیق نیاز است تا موانع و منابع در وضع موجود و مطلوب مشخص شود که برای این کار روش‌های علمی نیاز دارد.

وی در پایان تصریح کرد: باید تصویری ایجاد شود تا به باور جنگ نرم کمک کند و دانش در این زمینه ارتقا یابد.

انتهای پیام/79001/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول