اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی رودان تشریح کرد

آخرین وضعیت حوزه اشتغال و تعاون در رودان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودان آخرین وضعیت حوزه تحت مدیریت خود را تشریح کرد.

آخرین وضعیت حوزه اشتغال و تعاون در رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، اسماعیل ناصح عصر امروز طی نشستی در خصوص عملکرد حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در 6 ماه نخست سال 92 اظهار داشت: در این مدت 92 هزار و 251 نفر متقاضی کار در موسسه‌های کاریابی غیردولتی ثبت نام کرده‌‌اند که نسبت به 6 ماه نخست سال 91 دارای پیشرفت 67 درصدی است.

وی افزود: تعداد نیروهای به کار گمارده شده از طریق کاریابی‌ها پیشرفت هفت درصدی نسبت به سال 91 داشته است.

به گفته این مسئول، اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی در شش ماهه اول سال 92 تعداد هزار و 200 نفر است که این تعداد طبق تعهدات دستگاه‌های اجرایی در 6 ماه نخست 92 باید بیش از دو هزار نفر باشد که تحقق این مهم نیاز به تلاش و جدیت دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه مربوطه دارد.

ناصح متذکر شد: تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در 6 ماه نخست سال جاری نیز برابر با 20 تعاونی است که نسبت به سال 91 دارای پیشرفت 17 درصدی است.

وی ادامه داد: همچنین اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی‌ها برابر با 135 نفر است که نسبت به سال 91 دارای رشد 31 درصدی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ضمناً تعداد سه شرکت تعاونی شهرستان به نام‌های (تعاونی مرزنشینان، تعاونی سالم سبز بندر و تعاونی مصرف فرهنگیان) در هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استانی انتخاب و از آنان تجلیل شد.

ناصح اضافه کرد: همچنین در حوزه روابط کار نیز جمع درخواست‌های شورای سازش و دادخواست‌های هیئت تشخیص در 6 ماه نخست 92 تعداد 89 دادخواست بوده که 75 درصد از دادخواست‌ها با توافق و سازش بین کارگر و کارفرما و رأی سازشی حل و فصل شده است و تمامی دادخواست‌ها از زمان طرح تا حصول نتیجه طی 6 روز حل و فصل شده است.

این مسئول تأکید کرد: در حوزه بیمه بیکاری نیز برقراری مقرری بیمه بیکاری در 6 ماه نخست 92 برابر با 24 نفر است و اشتغال مجدد مقرری‌بگیران در نیمه نخست سال 92 تعداد 10 نفر است که نسبت به نیمه نخست سال، 100درصد پیشرفت داشته است.

وی اذعان داشت: تعداد بازرسی‌های انجام شده در نیمه نخست سال 92 برابر با 686 بازرسی است که نسبت به نیمه نخست سال دارای رشد حدودا دو درصدی است.

این مسئول اضافه کرد: در خصوص شناسایی اتباع بیگانه تعداد 13 نفر شناسایی شده‌اند که نسبت به سال 91 هشت درصد افزایش داشته است.

به گفته ناصح، همچنین در خصوص تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی در شش ماهه نخست سال جاری، 18 کمیته فنی در شهرستان فعال شده است که نسبت به شش ماهه نخست 91 دارای رشد 20 درصدی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودان گفت: در حوزه امور اجتماعی، فرهنگی و ورزشی نیز در خصوص پیگیری امور مربوط به اعطای کارت خرید  اعتباری کارگران در نیمه نخست سال 92 تعداد 132 نفر از کارگران مشمول دریافت این کارت شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در 6 ماه نخست سال 92 از تعداد 100 نفر از کارگران نمونه واحدها در روز جهانی کارگر تجلیل شد و در امور ورزشی سه مورد مسابقه ورزشی کارگران برگزار شد.

به گفته وی، زمینی به مساحت پنج هکتار برای مجموعه ورزشی کارگران رودان در اجرای مصوبه دور چهارم سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/88005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول