اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از تئاتر استانی به روی صحنه رفت

«بی بری» نمایشی با محتوای افسانه‌ای از شرق هرمزگان

نمایش «بی‌ بری» از رودان در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان به اجرا درآمد.

«بی بری» نمایشی با محتوای افسانه‌ای از شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نمایش «بی بری» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا داوری از شهرستان رودان چهارشنبه‌شب در نخستین روز برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان به روی صحنه رفت. داستان این نمایش درباره بیماری بی بری است.

بی بری یکی از بیماری‌های افسانه ای است که در گذشته هر چند سال یکبار در فصل تابستان موجب نگرانی شدید مردم می‌شد؛ مسئله‌ای که در مورد این بیماری وحشت مردم را بر می‌انگیخت این بود که درمان قطعی بی بری جگر آدم بود؛ از این رو به علت مشکل بودن دزدیدن جگر بزرگسالان، خطر متوجه کودکان می‌شد. تصور عامه مردم این بود که بیمار کسی را اجیر و مامور ساخته تا از هر جا که شده جگر کودکی را تهیه و به او برساند تا بخورد.

بازیگران نمایش بی بری شامل کوروش سلمانی، ابوذر احمدی، مریم سالاری نسب و ساجده حاجی‌زاده است.

این نمایش کاری از گروه تئاتر آینه است و عوامل آن شامل میترا سالاری نسب منشی صحنه، امین موحدی مدیر تولید، ابراهیم اسفندی مدیر صحنه و امور اجرایی، علیرضا داوری طراح صحنه، حامد علیزاده موسیقی، سمیه دهقانی طراح لباس، مریم مزیدی طراح حرکات بدن، علیرضا داوری طراح نور، علی احترامی عکاس، فاطمه حاجی‌زاده اجرای لباس، مصطفی متوسل اجرای نور و امین اله صادقی طراح بروشور و پوستر است.

کارگردان نمایش بی بری در حاشیه اجرای این نمایش گفت: حضور مستمر گروه‌های نمایشی هرمزگان در جشنواره‌های معتبر کشوری و بین‌المللی نشان دهنده پیشرفت تئاتر هرمزگان است.

علیرضا داوری اظهار داشت: برای من همواره در کارهایم نظر مخاطب اهمیت داشته و در نمایش بی بری نیز به این مسئله توجه داشته‌ام.

وی در خصوص روند کیفی نمایش‌های جشنواره تئاتر هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به رویکرد فعالان تئاتر هرمزگان در علمی و آکادمیک کردن فعالیت‌های خود شاهد پیشرفت‌هایی در هنر نمایش این استان بوده‌ایم.

کارگردان نمایش بی بری افزود: برآیند کارهای برگزیده جشنواره تئاتر استانی، حضور این آثار در جشنواره‌های معتبری همچون جشنواره فجر و جشنواره‌های بین المللی بوده است که این مسئله در مجموع نشان دهنده افزایش کیفیت آثار جشنواره‌های تئاتر استان هرمزگان بوده است.

داوری در مورد وضعیت تئاتر در شهرستان رودان، بیان داشت: طی چند سال اخیر شاهد تحصیل هنرمندان رودانی در رشته‌های نمایش و تئاتر بوده‌ایم که این مسئله موجب رشد و توسعه این هنر در شهرستان رودان شده است.

وی افزود: تعداد اجراهای عمومی تئاتر در شهرستان رودان نیز افزایش یافته است و نمایش بی بری نیز طی روزهای آینده به اجرای عمومی در می‌آید.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان از 10 مهرماه آغاز شده و تا 13 مهرماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول