اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

اجرای قانون راهنمایی و رانندگی در اصفهان مطلوب نیست

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اجرای قانون راهنمایی و رانندگی در اصفهان مطلوب نیست و باید حلقه مفقوده‌ در مسائل ترافیکی پیدا شود.

اجرای قانون راهنمایی و رانندگی در اصفهان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز  در مراسم تجلیل از فرهنگ یاران و نمونه‌ای ترافیکی استان اصفهان، اظهار کرد: هر چند ما با کاهش آمار فوتی 15 درصدی درون‌شهری و برون‌شهری روبه‌رو هستیم، اما توجه نکردن به مسائل ترافیکی و شهری همچنان در اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه راهور اقدامات زیادی انجام شده است و حتی برخی از مستندات و فیلم‌ها نیز در اتاق فکر راهور مورد تحلیل قرار می‌گیرد، ادامه داد: باید به اجرای قانون راهنمایی و رانندگی سرعت بخشید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مشکلات عدم رعایت قانون راهنمایی و رانندگی در اصفهان مشهود است و این در حالی است که نباید در شهری همچون اصفهان خودرو در پیاده‌‌روها پارک شود.

*اجرای قانون راهنمایی و رانندگی در اصفهان مطلوب نیست

وی اذعان داشت: البته افزایش خودروها و نیز میادین و چهارراه‌ها در اصفهان زیاد شده است، اما اجرای قانون راهنمایی و رانندگی مطلوب نیست.

آقاخانی با اشاره به اینکه زحمات زیادی برای سنین کم و نیز مهدکودکی انجام شده است، بیان داشت: با وجود این همه کار فرهنگی ما هنوز با رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و این تجلیل‌ها نباید مانع ما برای رسیدن به نقطه مطلوب باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به عدم استفاده کلاه ایمنی توسط موتورسواران اشاره کرد و متذکر شد: قرار نیست نیروی انتظامی سر هر چهارراه یک پلیس برای مردم مستقر کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با انتقاد از شهرداری برای نصب موانع ترافیکی، بیان کرد: اقدامات شهرداری در زمینه کنترل ترافیک پایدار نیست و عوامل بازدارنده باید چهره به چهره باشد.

وی با تاکید به اینکه همین آمار کاهش 15 درصدی تلفات انسانی در اصفهان در شش ماهه گذشته باز هم زیاد است، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته ما درصد افزایش حوادث فوتی داشته‌ایم و نباید خود را در قالب این آمارهای قبلی و فعلی محدود کرد، بلکه باید به صددرصد فرهنگ اجرای قانون راهنمایی و رانندگی برسیم.

*علائم و تابلوهای هشدار دهنده نباید برای مردم عادی شود

آقاخانی با تاکید به این نکته که داشتن تجهیزات نیز بسیار تاثیرگذار است، افزود: باید زیر ساخت‌ها درست شود به نحوی که تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی برای مردم عادی نشود در حالی که دیده می‌شود که برخی زیر تابلوها خودروهای خود را پارک می‌کنند.

وی با بیان اینکه جرائم خشن در اصفهان در حال نزدیک شدن به صفر است، بیان کرد: با وجود اینکه ما در زمینه جرائم خشن خوب عمل کرده‌ایم اما در  بحث ترافیکی بسیار عقب هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به خودروهای تک سرنشین اشاره کرد و گفت:  75 درصد خودروهایی که در خیابان تردد می‌کنند تک سرنشین هستند و معلوم نیست با این وضعیت چه اتفاقی در سال‌های آینده در اصفهان رخ دهد.

وی گفت: قرار نیست که از نیروی انسانی در همه زمینه‌ها استفاده شود و پلیس تلفات دهد.

آقاخانی با بیان اینکه جریمه‌ها هم تاثیرگذار نبوده است، گفت: باید حلقه مفقوده‌ در مسائل ترافیکی اصفهان پیدا شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ باید به خانواده‌ها راه پیدا کند و در این زمینه از فرهیختگان و اساتید استفاده شود.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول