اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

مردم از نمایشگاه‌های پاییزه کرمان رضایت داشتند

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در 19 شهرستان استان کرمان نمایشگاه‌های پاییزه با یک‌هزار و 86 غرفه تشکیل شد و در ارزیابی عملکردی مردم از نمایشگاه‌ها رضایت داشتند.

مردم از نمایشگاه‌های پاییزه کرمان رضایت داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن سلاجقه پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: در سال‌های اخیر استان کرمان در توزیع میوه و مرکبات شب عید نسبت به سایر استان‌های کشور عملکرد مطلوبی داشته است.

وی افزود: این موضوع سبب می‌شود تا ضمن بالا رفتن توقعات در زمینه نحوه مناسب توزیع میوه و مرکبات در عید نوروز، حساسیت مسئولان استان کرمان از جمله استاندار و معاونان بیشتر شود.

سلاجقه بیان داشت: کمیته‌ پروژه‌ توزیع میوه‌ و مرکبات برای نوروز 92 تشکیل شد و در نخستین نشست این کمیته در زمینه نحوه‌ خریداری سیب درختی مورد نیاز شب عید و ارسال و نگهداری آن بحث و تبادل نظر شد.

سلاجقه گفت: برای اینکه در عرضه‌ میوه‌ شب عید، مشکلی رخ ندهد، تصمیم گرفته شده، تا یک‌هزار و 500 تن سیب درختی مورد نیاز نوروز 92 به نحوی با حضور سرمایه‌گذاران و سایر بخش‌ها، سه ماه قبل از پایان سال خریداری و در سردخانه‌های کرمان نگهداری شود تا در شب عید نوروز با مشکل کمبود مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه برای خرید این مقدار سیب درختی به حدود 3 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است، بیان کرد: باید بخش خصوصی در زمینه خرید سیب درختی همکاری کند تا کار خرید سیب درختی و نگهداری آن در سردخانه تا عید نوروز انجام شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه در 19 شهرستان استان کرمان نمایشگاه‌های پاییزه با یک‌هزار و 86 غرفه تشکیل شد، تصریح کرد: در ارزیابی عملکردی که از نمایشگاه‌های استان کرمان انجام شد، مردم از نمایشگاه‌های پاییزه رضایت داشتند.

مهدی بنی‌اسدی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان عنوان کرد: با افزایش نهاده‌های دام و طیور به خاطر حذف ارز مرجع از اقلام ضروری، هزینه‌ تولید دام و طیور 40 درصد افزایش پیدا می‌کند و این موضوع موجب افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ، شیر و گوشت می‌شود.

بنی اسدی گفت: هزینه‌های تولید محصولاتی مثل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و شیر به این ترتیب 40 درصد افزایش پیدا می‌کند و شاهد افزایش قیمت این محصولات در بازار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون قیمت سویا و ذرت در مبادی ورودی به ترتیب به یک‌هزار و 800 تومان و 950 تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است، عنوان کرد: در حالی که تا چندی پیش سویا حداکثر با قیمت یک‌هزار و 650 و ذرت به قیمت 850 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول