اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان شیراز:

11 درصد ادارات فضای مناسب معلولان را ایجاد کرده‌اند

رئیس اداره بهزیستی شیراز گفت: در بحث مناسب‌سازی تنها 11 درصد ادارات این شهرستان عملکرد قابل قبول دارند.

11 درصد ادارات فضای مناسب معلولان را ایجاد کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدباقر صفوت بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان شیراز اظهار داشت: پس از سرکشی 100 بازرس به ادارات سطح این شهرستان و طرح 78 مورد در زمینه مناسب‌سازی، رتبه‌بندی ادارات در بحث مناسب‌سازی برای معلولان مشخص شد.

وی افزود: از 192 اداره که در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند، قطار شهری با 96 درصد همکاری مثبت و سه درصد همکاری منفی به عنوان بهترین اداره در زمینه مناسب‌سازی شناخته شد.

صفوت ادامه داد: اداره مفاسد اجتماعی با 19 درصد همکاری مثبت و 80 درصد همکاری منفی، دانشکده توانبخشی با 65 درصد همکاری مثبت و 34 درصد همکاری منفی، پیام نور با 63 درصد همکاری مثبت و 36 درصد منفی، دانشگاه شیراز با 38 درصد همکاری مثبت و 61 درصد همکاری منفی در این زمینه قابل ذکر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ادارات دارای بیش از 60 درصد مناسب‌سازی سازمان قطار شهری، بنیاد مسکن، بنیاد شهید، شرکت گاز، شهرداری منطقه 5، دانشکده توانبخشی و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بوده‌اند.

تامین اجتماعی، پیام نور، خدمات‌درمانی نیروهای مسلح، شهرداری منطقه3، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره پست دیگر مواردی بودند که صفوت آنها را در شمار ادارات با بیش از 60 درصد مناسب‌سازی ذکر کرد.

وی در ادامه برخی از ادارات شهرستان شیراز با کمتر از 20 درصد همکاری در زمینه مناسب‌سازی را برشمرد و گفت: آب منطقه‌ای شیراز با کمتر از چهار درصد در صدر این جدول است و بعد از آن اداره کل گردشگری و جهانگردی، ثبت احوال منطقه 3، اوقاف و امور خیریه و حج و زیارت قرار دارند.

مجمع امور صنفی، سازمان عمران شهرداری شیراز و مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک نیز در کلام صفوت در شمار اداراتی با کمتر از 20 درصد همکاری در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان طبقه‌بندی شدند.

این مسئول ابراز داشت: در بحث پارکینگ ویژه معلولان تنها 7.29 درصد ادارات بررسی شده اقدام لازم را انجام داده بودند.

وی اضافه کرد: در زمینه راهروها 77 درصد ادارات بررسی شده شهرستان وضعیت قابل قبول داشتند و ورودی 51 درصد ادارات مناسب بود.

به گفته وی، 50 درصد ادارات بررسی شده این شهرستان در زمینه پله وضعیت مناسب و 27 درصد دارای سطح شیبدار و 43 درصد به آسانسور مجهز بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز فارس، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج ثارالله، پایگاه هوایی، شرکت مدیریت توسعه صنایع و مخابرات نیز در این زمینه همکاری معادل صفر درصد داشتند.

به گزارش فارس، برخی ادارات ذکر شده در این طبقه‌بندی که از نظر مناسب‌سازی پلکان، ورودی‌ها، آسانسور و ... همکاری صفر درصد داشته‌اند در شمار ارگان‌های انقلابی محسوب شده و محل تردد شمار بسیاری از جانبازان هستند.

انتهای پیام/ 2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول