اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

قزوین 90 هزار سالمند دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: هفت درصد جمعیت استان که معادل 90 هزار نفر است را سالمندان تشکیل می‌دهند.

قزوین 90 هزار سالمند دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدسعید اسکویی ظهر امروز به مناسبت روز جهانی سالمند در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: هفت درصد جمعیت استان که معادل 90 هزار نفر است را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شکستگی مفاصل لگن و استخوان ران در بین سالمندان رواج زیادی دارد به طوری که در برخی از موارد عامل فوت آنان می‌شود؛ بنابر این یکی از مواردی که در سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد، ورزش آنان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به اهمیت تغذیه جوانان اضافه کرد: جوانان امروز سالمندان فردای جامعه هستند بنابر این باید به تغذیه آنان توجه زیادی شود تا در آینده سالمندان تندرست‌تری داشته باشیم.

اسکویی بیان کرد: جامعه به سالمندانی نیاز دارد که سالم‌تر باشند و کمتر درگیر بیماری‌های دوران سالمندی قرار گیرند.

این مسئول ضمن تأکید بر ارائه آموزش در خصوص افزایش سطح سلامت جامعه ادامه داد: باید به مردم آموزش داد تا بدانند چگونه زندگی کنند تا دوران سالمندی بهتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با بیان اینکه شیوه کنونی که برای زندگی کردن در جامعه رواج دارد شیوه مدرنی برای سالمند شدن نیست، عنوان کرد: از یک سو بی‌تحرکی و مصرف دخانیات در جامعه رو به افزایش است و از سوی دیگر بیشتر مردم جامعه شیوه‌های درست کنترل و مدیریت کردن استرس را آموزش ندیده‌اند.

اسکویی اضافه کرد: بنابر این باید برخی از مهارت‌ها از جمله نه گفتن، تصمیم‌گیری و حل مسئله به جوانان آموزش داده شود تا مشکلات جسمی و روانی کمتری در دوران سالمندی داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: اگر اقدامات لازم برای تغییر روش زندگی مردم انجام شود، قطع یقین در آینده نیز شاهد سالمندانی سالم هستیم در غیر این صورت در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جمعیت سالمندی خواهیم بود که همواره با درد و رنج دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین افزود: بهترین متولی برای ارائه آموزش‌های شیوه درست زندگی کردن، آموزش و پرورش است و در کنار آن دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول