اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت همدان خبر داد

برگزاری مراقبت دوره‌ای برای سالمندان در 3 مرکز استاندارد

کارشناس میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت همدان از برگزاری مراقبت دوره‌ای برای سالمندان به صورت رایگان به طور نمادین در سه مرکز استاندارد خبر داد.

برگزاری مراقبت دوره‌ای برای سالمندان در 3 مرکز استاندارد

مهتا سنگستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برنامه‌های مرکز بهداشت استان همدان در هفته سالمند خبر داد و افزود: با توجه به اینکه روزهای ششم تا 16 مهر به نام هفته سالمند نامگذاری شده برنامه‌هایی را برای اجرا در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه شعار جهانی امسال «سالمندان چه می‌گویند» است، خاطرنشان کرد: روز ششم مهر به عنوان سالمند و سبک زندگی سالم، هفتم مهر سالمند و ارتقای سلامت، هشتم مهر سالمند و شهرهای دوستدار سالمند و نهم مهر سالمند و کرامت اجتماعی نامگذاری شده است.

کارشناس میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت همدان از دیگر برنامه‌ها این مرکز در روزهای آتی خبر داد و افزود، دهم مهر به عنوان سالمند و حمایت‌های اجتماعی و قانونی، یازدهم مهر به عنوان سالمند و سازمان‌های مردم‌نهاد و دوازدهم مهر نیز به عنوان سالمندان و خانواده نام نهاده شده است.

وی ادامه داد: مراقبت دوره‌ای برای سالمندان به صورت رایگان در این هفته به طور نمادین در سه مرکز به صورت استاندارد انجام خواهد شد.

سنگستانی ابراز داشت: بازدید از برخی مراکز سالمندی از طریق پرسنل بهداشتی در راستای اهمیت دادن به سالمندان و ارتقای سلامت آنها نیز در برنامه است.

وی از ایجاد جلسات درون‌بخشی و برون‌بخشی مرکز بهداشت در راستای طرح‌ریزی خدمات و ارتقای سلامت برای یک سال آتی سالمندان خبر داد و افزود: برنامه آموزش شیوه زندگی سالم نظیر تغذیه، ورزش، ترک دخانیات، روابط زندگی زناشویی سالم برای سالمندان نیز در دستور کار خواهد بود.

کارشناس میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت همدان از اطلاع‌رسانی عواقب پوکی استخوان در نماز جمعه این هفته خبر داد و افزود: مرکز بهداشت استان همدان اطلاعاتی را در زمینه پوکی استخوان بیماری شایع در سنین سالمندی به صورت سربرگ‌نامه در اختیار همشهریان قرار خواهد گذاشت.

وی در پایان به دیگر برنامه‌های این مرکز نظیر پیاده‌روی، مقاله‌نویسی و انشاءنویسی در خصوص تکریم سالمندان در مدارس اشاره کرد.

انتهای پیام/89026/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول