اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

تخصیص 5 هکتار از بوستان غدیر به سالمندان قمی

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با توافق صورت گرفته با شهرداری مقرر شد پنج هکتار از بوستان غدیر به سالمندان تخصیص پیدا کند.

تخصیص 5 هکتار از بوستان غدیر به سالمندان قمی

ابراهیم حاجی مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با ابراز نگرانی از رشد فزاینده سالمندی در کشور اظهار کرد: افراد سالمند در این سنین نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند.

وی حمایت از سالمندان را نیازمند شرایط ویژه‌ای دانست و گفت: استفاده از تجربه‌های گرانسنگ سالمندان می‌تواند در کاهش بسیاری آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه راهگشا باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه در قم سه مکان برای مراقبت از سالمندان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: خانه مهر از جمله مکان‌هایی است که برای نگهداری از سالمندان در قم وجود دارد که این مکان متعلق به بانوان سالمند است.

وی همچنین وجود کانون‌های بازنشستگی در بوستان‌های سطح شهر را از دیگر مکان‌هایی ذکر کرد که برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

*مسئولان در فضاهای گردشگری به نیازهای سالمندان توجه کنند

حاجی مظفری با تاکید براینکه فضاهایی که برای سالمندان در قم تعبیه شده است چندان مطلوب نیست گفت: این مکان‌ها نمی‌توانند نیازهای اساسی این قشر را برطرف کنند.

وی تفریح را از نیازهای روحی سالمندان عنوان کرد و گفت: امکانات تفریحی برای سالمندان در استان قم بسیار ناچیز است و نمی‌تواند به نحو مطلوب نیازهای ایشان را پاسخگو باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قم تاکید کرد: مسئولان شهری باید در ساختن پارک، فضاهای تفریحی و فضاهای گردشگری محدودیت‌ها و بیماری‌های قشر سالمند را نیز در نظر بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از راه‌اندازی یک مرکز جامع خدمات‌رسانی به سالمندان خبر داد و بیان داشت: در این مرکز تمام خدمات رفاهی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی، آموزش‌های بهداشتی، درمان و... به سالمندان ارائه می‌شود.

حاجی مظفری با تقدیر از خدمات شهرداری قم در همکاری با بهزیستی برای تخصیص مکانی تفریحی برای سالمندان بیان داشت: مقرر شده است شهرداری پنج هکتار از پارک غدیر را برای سالمندان تخصیص دهد.

*حمایت بهزیستی از 3 هزار سالمند در قم

وی با اشاره به تعداد سالمندان زیر پوشش بهزیستی استان قم گفت: در حال حاضر سه هزار سالمند زیر پوشش بهزیستی هستند و فضاهای تفریحی و گردشگری قم حتی با اضافه شدن بوستان غدیر برای ایشان کافی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان قم تاکید کرد: امید به زندگی و اعتماد به نفس باید در میان سالمندان تقویت شود که این کار با دعوت از ایشان در عرصه‌های اجتماعی می‌تواند مفید واقع شود.

انتهای پیام/78005/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول