اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه زنجان:

فرهنگ آسان سازی ازدواج باید در بین جوانان باب شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: باید فرهنگ آسان سازی ازدواج به صورت تدریجی در بین جوانان باب شود.

فرهنگ آسان سازی ازدواج باید در بین جوانان باب شود

حجت‌الاسلام قنبرعلی نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: امر ازدواج از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است.

وی ازدواج را یکی از مقوله‌های مهم بشر برای تداوم نسل بشر دانست و افزود: دین اسلام نیز بر این امر مهم تاکید فراوان کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه ازدواج به عنوان یکی از نیازهای طبیعی، عقلی و غریزی بشر محسوب می‌شود، تصریح کرد: ازدواج برای تداوم نسل بشر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه این امر مهم در از هم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: در صورت از هم پاشیدگی خانواده‌ها بی‌اعتمادی و پایبندی به مسائل اخلاق اسلامی به شدت جریحه دار می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه با ترویج امر مهم ازدواج جامعه بشری سالم تدام می‌یابد، اضافه کرد: یکی از آفت‌های امر ازدواج سخت گیری و ملاک‌های دشوار خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: این سختی گیری‌ خانواده‌ها در مسائل مختلف یکی دیگر از موانع مهم ازدواج جوانان محسوب می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان پاکی و دیانت جوانان را مسئله مهمی در انتخاب همسر دانست و افزود:‌ بی‌توجهی تعدادی از دخترها و پسرها به این امر مهم آنها را دچار مشکل می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه جوانان و خانواده‌ها در تهیه جهاز و لوازم زندگی سخت گیری نکنند، تصریح کرد: بعضی از جوان‌ها قصد دارند راه صد ساله را در یک شب طی کنند.

نجفی چشم هم چشمی خانواده‌ها را یکی دیگر از مشکلات ازدواج جوانان دانست و گفت: باید فرهنگ آسان سازی ازدواج به صورت تدریجی در بین جوانان باب شود.

وی با تاکید بر اینکه پدر و مادرها باید نظارت کامل بر رفتار فرزندان خود داشته باشند، اذعان داشت: خانواده‌ها باید تلاش کنند نیاز ازدواج جوانان را به خوبی درک کنند تا این نیاز به راحتی تامین شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین والدین در امر ازدواج جوانان زودتر اقدام کنند.

انتهای پیام/73008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول