اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

توسعه متوازن جامعه در گرو توزیع عادلانه امکانات است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه متوازن جامعه در گرو توزیع عادلانه امکانات است.

توسعه متوازن جامعه در گرو توزیع عادلانه امکانات است

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: عدالت اقتصادی و توزیع عادلانه امکانات و توجه به مشکلات اساسی مردم از جمله مواردی است که در تدوین یک برنامه مبتنی بر توسعه متوازن باید مورد توجه جدی برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی راهبردها در این خصوص گفت: تشکیل کمیته ویژه بازنگری و تدوین سند نوین توسعه استان در افق 1404، بررسی جایگاه استان در برنامه چشم‌انداز توسعه و هدایت برنامه‌ریزی‌ها برای نیل به اهداف بلند برنامه چشم‌انداز توسعه، در راستای توجه ویژه به مناطق محروم از جمله موضوعاتی است که باید مد نظر باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری بومی، داخلی و خارجی در استان از طریق فراهم ساختن زیرساخت‌ها و اعطای تسهیلات ویژه و ترجیحی نیز از راهکارهایی است که در این زمینه مثمرثمر است.

وی تأسیس شهرک‌ها و تعاونی‌های صنعتی دانش‌بنیان و ایجاد تسهیلات ویژه در راستای توسعه و رشد استان براساس توانمندی‌های موجود را مد نظر قرار داد و گفت: تلاش برای ایجاد زمینه‌های تأسیس نظام مهندسی صنعت در استان به منظور ارائه خدمات علمی ـ مهندسی در تأسیس واحدهای صنعتی جدید و به کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی باید مورد توجه مسئولان باشد.

کارخانه‌ای خواستار تشکیل کمیته بررسی، نظارت و ارزیابی پروژه‌ها و طرح‌ها به منظور کیفیت‌بخشی و زمان‌سنجی در انجام آنها شد و گفت: برنامه‌ریزی برای استفاده هدفمند از نیروهای نخبه در زمینه‌های مختلف به منظور گسترش راه‌های توسعه استان و تحول‌آفرینی در اشتغال نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.

وی رعایت عدالت در بودجه‌ریزی در تمام زمینه‌ها و نیز توزیع اعتبارات استانی بر پایه عدالت‌محوری در راستای جلب اعتماد مردم در سطح شهرها و روستاهای استان را از ضروریات دانست و ابراز کرد: باید جلساتی با شهرداری‌ها و شوراهای شهر به منظور توزیع عادلانه امکانات عمومی و رفع مشکلات شهری و عمومی مردم برگزار شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی اصولی بر پایه توسعه همه‌جانبه و متوازن علمی در استان گفت: حمایت از تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی، نوآوری و اختراعات در سطح استان نیز باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد.

وی هماهنگی همه‌جانبه در آموزش‌های علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای و هنرستانی به منظور بالا بردن سطح مهارت و ایجاد زمینه‌های خوداشتغالی در استان در راستای توسعه متوازن و نگاه منطقی به اشتغال در استان را از دیگر راهکارها دانست.

کارخانه‌ای با بیان اینکه توسعه صنایع پایین‌دستی مرتبط با صنایع بالادستی در استان باید مورد توجه مسئولان باشد، ابراز داشت: گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی، تأسیس هنرستان‌های کشاورزی منطقه‌ای روستایی و دایر کردن رشته‌های تحصیلی مرتبط با شرایط خاص منطقه‌ای می‌تواند در ایجاد اشتغال اثرگذار باشد.

وی خواستار توسعه صنایع نوین معدنی فلزی و غیر فلزی مبتنی بر ارزش افزوده بالا با توجه به ذخایر ارزشمند معدنی در استان شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ابراز داشت: استفاده از فناوری‌های نوین بسته‌بندی در عرضه محصولات به ویژه در امر صادرات و برگزاری جشنواره‌های سراسری خرید این محصولات در زمان‌های مناسب از عوامل دیگر اشتغالزایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/89002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول