اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

سرمایه‌گذاری 281 میلیارد تومانی در صنعت گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور 29 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی این استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 281 میلیارد تومان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 281 میلیارد تومانی در صنعت گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از وضعیت سرمایه‌گذاری بخش صنعت گیلان در نیمه نخست امسال را ارائه کرد.

وی، با بیان اینکه در مدت مذکور 29 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در گیلان صادر شده است، افزود: با راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی بالغ بر 281 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

این مسئول، اشتغال به‌کار 633 نفر به صورت مستقیم در واحدهای مذکور را از جمله مزیت‌های واحدهای مذکور برشمرد.

وی افزود: این واحدها عمدتاً در زمینه تولید محصولات فلزی، کانی غیر فلزی، صنایع غذایی، محصولات شیمیایی و سلولزی است که در مناطق مختلف استان مستقر هستند.

منتظری، مهم‌ترین واحدهای راه‌اندازی شده مذکور را طرح توسعه فولاد امیرکبیر خزر تولید کننده میلگرد فولادی با ظرفیت تولید 250 هزار تن در سال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 450 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 200 نفر در شهر صنعتی رشت مستقر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، طرح توسعه شرکت کاشی خزر با ظرفیت تولید سالانه 4.5 میلیون متر مربع، سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال و اشتغالزایی 250 نفر در شهر صنعتی رشت را از دیگر واحدهای مذکور ذکر کرد.

وی یادآور شد: یک سردخانه صنعتی 5 هزار تنی در شهرستان لنگرود با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 100 میلیارد ریال و اشتغال 20 نفر نیز از جمله طرح‌های مهم راه‌اندازی شده در نیمه نخست امسال در استان محسوب می‌شود.

منتظری، با اشاره به اینکه در مدت مذکور 135 فقره جواز تاسیس صنعتی در استان صادر شده است، تصریح کرد: این تاسیسات صنعتی اغلب در مرحله آغاز عملیات اجرایی احداث قرار دارند.

وی، برآورد میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر 746 میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال آن‌ها پس از بهره‌برداری بالغ بر 7 هزار نفر عنوان کرد.

به گفته این مسئول، طرح‌های مذکور عمدتاً در حوزه صنایع سلولزی، فلزی، غذایی، نساجی و کانی غیر فلزی هستند.

وی از صدور 13 فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای تولیدی گیلان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد و متذکر شد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برآورد شده و 300 نفر نیز در آنها مشغول به‌کار می‌شوند.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول