اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان:

بقعه سیدمحمد بازار شوشتر مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: بقعه سیدمحمد بازار شوشتر به دلیل فرسایش و تخریب‌های شدید مرمت می‌شود.

بقعه سیدمحمد بازار شوشتر مرمت می‌شود

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: بقعه سیدمحمد بازار در بخش گنبد و سالن امامزاده دچار آسیب‌های زیادی است که باید این مشکلات در اسرع وقت برطرف شود.

وی افزود: بقعه سیدمحمد بازار شوشتر از بقاعی است که به دلیل استقرار در مرکز شهر شوشتر محل رجوع بسیاری است و به این دلیل تخریب این اثر ویرانی‌های زیادی به بار می‌آورد.

حیدری با اشاره به اینکه این اثر وضعیت خوبی ندارد، گفت: پیش از این قرار بود که این اثر با همکاری اوقاف خوزستان مرمت شود ولی به دلیل وضعیت بنا و مرمت تخصصی آن، این مسئله در دستور کار فوری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: قرار شده است تا در اسرع وقت برای بررسی بنا و ارائه طرح مرمتی تیمی به شهرستان شوشتر اعزام شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار مرمت این اثر ثبت ملی شده شهرستان شوشتر آغاز ‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رفع مشکلات در این اثر ثبت شده در دستور کار فوری است و پس از حفاظت اضطراری، کارهای مرمتی این بنا آغاز خواهد شد.

حیدری گفت: می‌کوشیم تا مرمت این اثر، زمان زیادی را به خود اختصاص ندهد و در اسرع وقت این بنا برای زیارت بازگشایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنای سیدمحمد بازار شهرستان شوشتر از سه سال پیش به دلیل خطرات ریزش بنا مسدود شده و زیارت مردم از این بقعه ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/72006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول