اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی رابر:

دانش‌آموزان با بیماری‌های مشترک آشنا می‌شوند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: دانش‌آموزان مدارس رابر آموزش‌های لازم در زمینه آشنایی با رشته دامپزشکی و بیماری‌های مشترک انسان و دام را در هفته دامپزشکی فرا می‌گیرند.

دانش‌آموزان با بیماری‌های مشترک آشنا می‌شوند

فاطمه موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر با تبریک هفته دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکی فقط به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، بلکه این رشته نقش مؤثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

وی با تشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی بیان داشت: هفته دامپزشکی از شنبه 13 مهر ماه آغاز شده و تا جمعه 19 مهر ماه ادامه دارد و به مناسبت هفته دامپزشکی رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی رابر با امام جمعه و فرماندار شهرستان دیدار و گفت‌و‌گو دارند.

موحدی ابراز داشت: همچنین دانش‌آموزان مدارس رابر در هفته دامپزشکی آموزش‌های لازم در زمینه آشنایی با رشته دامپزشکی و بیماری‌های مشترک انسان و دام را فرا می‌گیرند و دام‌های دامداران توسط بخش دولتی در بخش مرکزی به صورت رایگان معاینه می‌شوند.

دامداران از انتقال بدون مجوز دام خودداری کنند

موحدی با اشاره به وضعیت بیماری‌های دامی در رابر بیان داشت: تب برفکی از عمده بیماری‌های دام محسوب می‌شود که دامداران در این زمینه باید پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی از دامدارانی که در منطقه پرواربندی انجام می‌دهند به ویژه بخش هنزا، منطقه هلیل‌رود و حومه شهر رابر خواست تا از هرگونه نقل و انتقال دام به دلیل انتقال بیماری جلوگیری کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر تصریح کرد: دامداران باید هرگونه خرید، جا‌به‌جایی و نقل و انتقال دام را با اخذ مجوز دامپزشکی انجام دهند تا سرمایه دامی آنها به خطر نیفتد.

وی تامین امنیت غذایی را یکی از برنامه‌های مهم دامپزشکی ذکر کرد و افزود: نظارت بر تامین مواد غذایی سالم در سطوح مختلف از دامداری آغاز شده تا کشتارگاه و سطح مراکز عرضه استمرار دارد و مردم نیز در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول