اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بررسی وضعیت بیماری‌های دام و طیور در دامداری‌ها

رفیعی‌پور: طرح منطقه‌ای پایش و مراقبت از بیماری‌های دام و طیور اجرا می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از اجرای طرح منطقه‌ای پایش و مراقبت از بیماری‌های دام و طیور خبر داد.

رفیعی‌پور: طرح منطقه‌ای پایش و مراقبت از بیماری‌های دام و طیور اجرا می‌شود

علیرضا رفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت بیماری‌های دام و طیور در سطح مرغداری‌ها و دامداری‌های شهرستان در شش ماه دوم سال برنامه پایش بیماری‌ها در سطح شهرستان در قالب تکمیل فرم‌های مراقبت غیرفعال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به حجم کارکرد شش ماه اول واحدهای مختلف شبکه و تحقق پیش‌بینی انجام واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی مشترک بین انسان و دام و در جهت استفاده حداکثری از توان نیروهای موجود شبکه در قالب تیم‌های کارشناسی برای پایش و مراقبت از بیماری‌های دام و طیور در شش ماه دوم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

رفیعی‌پور در خصوص برنامه پایش عنوان کرد: واحدهای دام شهرستان را در دو قسمت روستایی و صنعتی و واحدهای طیور را در بعد بومی و صنعتی مورد پایش بیماری‌های بومی (اندمیک) منطقه قرار داده تا ضمن شناخت به موقع بیماری‌ها و رعایت اصول قرنطینه‌ای از گسترش و شیوع بیماری‌ها جلوگیری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه متذکر شد: در این طرح در صورت ثبت کانون جدید بیماری در دامداری‌ها و مرغداری‌ها، تیم کارشناسی دام و طیور شبکه نسبت به سابقه واکسیناسیون واحد، حمل و نقل و جابه‌جایی دام و طیور اقدامات امنیت زیستی، تغذیه دام و طیور و اقدامات مسئولین فنی بهداشتی، بررسی‌های لازم را به عمل آورده و طی گزارش به شبکه ضمن بررسی و جمع‌بندی موارد مندرج در پرسش‌نامه‌های مراقبت غیرفعال جهت انجام فعالیت‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای و پیشگیرانه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول