اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم:

بیشترین مبتلایان به بیماری وبا در کشور افاغنه هستند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: بیشترین مبتلایان به بیماری وبا در کشور افاغنه هستند که استان‌های جنوب شرقی نیز آلوده شده است.

بیشترین مبتلایان به بیماری وبا در کشور افاغنه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، انتقام عزیززاده عصر امروز در جمع کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار داشت: طبق آمار مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از 168 مورد وبا در کشور 144 مورد افغانی و 23 نفرایرانی و یک نفر پاکستانی بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار مبتلایان به وبا در کشور از شهر زاهدان به تعداد 80 مورد گزارش شده است که ناشی از شیوع این بیماری در افاغنه و پاکستانی است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم با اشاره به اینکه بیشترین بیماری وبا در استان‌های جنوب شرقی مانند سیستان و بلوچستان و کرمان گزارش شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین موارد وبا پس از زاهدان از شهرهای کرمان، ایرانشهر و جیرفت گزارش شده است.  

عزیززاده، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری وبا در کشور را سه درصد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در استان بوشهر گزارش نشده است، امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم بتوانیم همچنان از شیوع این بیماری پیشگیری کنیم. 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم با اشاره به شیوع وبا در ماه‌های اخیر در کشور، بر حساسیت و دقت تمامی پرسنل شبکه و مراکز بهداشتی و درمانی جهت پیشگیری از این بیماری تأکید کرد.

وی در پایان شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، شستشو و ضدعفونی کردن سبزیجات، استفاده از آب آشامیدنی سالم و استفاده از غذای گرم و پخته را در پیشگیری از این بیماری مؤثر دانست.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول