اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس موزه علوم و فناوری

نمایشگاه موزه علوم و فناوری ایران در محلات برپا شد

طی مراسمی با حضور رئیس و معاون موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی، فرماندار محلات و جمعی از مسئولان نمایشگاه موزه علوم و فناوری ایران در محلات برپا شد.

نمایشگاه موزه علوم و فناوری ایران در محلات برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز به مدت 10 روز و بنا به درخواست مسئولان محلات در این شهرستان برپا شده است.

مهرداد وحدتی افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مکانیک، نجوم، و فناوری‌های بومی به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه پیش از این نیز در شهرهای بابل، همدان و آمل برپا شده است، تصریح کرد: آسان سازی مفاهیم علمی و فناوری برای دانش‌آموزان و دانشجویان، بالابردن روحیه خودباوری و ایجاد انگیزه برای پیشرفت علمی از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی نمایش دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران، برگزاری کارگاه‌ها تبیین نقش مسلمانان در به ثمر رسیدن بخشی از دستاوردهای دانشمندان جهان و نمایش سیر تکاملی دستاوردهای دانشمندان به صورت فیلم و عکس را از بخش‌های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

وحدتی تاکید کرد: موزه علوم و فناوری موسسه‌ای علمی و پژوهشی است که تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند و بازسازی و معرفی دستاوردهای علمی ملت ایران در دوران قبل و بعد از اسلام و نیز نمایش اصول و تئوری‌های دانش و فناوری‌های روز دنیا از ماموریت اصلی این موسسه است.

رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از سفر مدیر موزه گالیله ایتالیا به ایران خبر داد و افزود: مدیر موزه گالیله ایتالیا از 28 تا 30 آبان به ایران سفر خواهد کرد.

در این نمایشگاه 27 اثر در چهار حوزه علمی شامل مکانیک، نجوم، ترازها و فناوری‌های بومی و دستاوردهای مسلمانان ایرانی مانند شاکر خراسانی، ابن سینا، مویدالدین عرضی دمشقی، عبدالرحمن خازنی و ابوبکر کرجی تا 18 مهر ماه به معرض نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/87002/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول