اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

بازدید 69 هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه قجر قزوین

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: 69 هزار و 343 نفر از شهروندان و گردشگران قزوین طی شش ماه نخست سال جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کردند.

بازدید 69 هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه قجر قزوین

صادق آریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی قجر از مراکز محوری و مهم قزوین در جذب گردشگر محسوب می‌شود و در مناسبت‌های مهمی همچون نوروز، جشنواره‌‌های روز قزوین و بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز گردشگر زیادی را داشته است.

وی افزود: در این مدت گردشگرانی از کشورهای ایتالیا، سوئد، آلمان، تایلند، فرانسه، ترکیه، عراق و کره جنوبی و ایرانیانی اغلب از شهرهای جنوبی، تهران، اصفهان، کرج، سمنان، کرمان و یزد از این موزه بازدید کردند.

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در مناسبت‌های مختلف سال در موزه انجام شده است، ادامه داد: همزمان با دو جشنواره روز قزوین و بازی و اسباب‌بازی 3 هزار و 886 نفر به صورت رایگان از موزه بازدید داشتند و مسئولان و افراد شاخصی که از دیگر نقاط ایران و جهان به قزوین می‌آمدند، مهمان موزه بودند.

آریان یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف روز معلم، ولادت حضرت زهرا (س) و هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه به ترتیب برای معلمان و خانواده آن‌ها، بانوان و شهروندان رایگان بود و به آن‌ها بسته‌های فرهنگی و گردشگری اهدا شد.

این مسئول ادامه داد: در این مدت مهمانان شاخص جشنواره روز قزوین و بازی و اسباب‌بازی از موزه بازدید می‌کردند و نیز حضور کارمندان برج میلاد، هنرمندان و بازیگرانی همچون داریوش ارجمند و اعضای هیئت شطرنج کشور از موزه ستودنی بود.

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: بازدیدهای شاخص انجام شده، حضور دانشجویان خارجی و بازآموزان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی از سراسر دنیا و 645 نفر از دانش‌آموزانی که در مسابقات کشوری قرآن قزوین شرکت داشتند را نیز باید اضافه کرد.

آریان با اشاره به برگزاری برنامه‌های نوروزی در موزه قجر خاطرنشان کرد: در این مدت فعالیت موزه به صورت تمام‌وقت بود و 12 غرفه در بخش‌های مختلف صنایع ‌دستی، گردشگری، سفال، سلامت، شیرینی سنتی و آش برپا شد و نمایش عروسکی، حضور تن‌پوش‌های خرگوش و فعالیت عکاسخانه قجری را باید به آن‌ها اضافه کرد.

وی اضافه کرد: همچنین ضمن انعقاد موافقتنامه‌هایی با ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی استان همچون بهزیستی، جهاد کشاورزی، نوسازی و بهسازی شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان آموزش و پرورش، حراست ادارات و دارالقرآن بازدیدهای رایگان مهمانان و کارمندان این مراکز از موزه تحقق یافت.

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری 40 تور شهرگشت در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: از دوم تا 22 شهریور ‌ماه نیز 22 تور شهرگشت به صورت جداگانه برگزار شده است.

آریان یادآور شد: همزمان با فصل بهار بازدیدهای دانش‌آموزی از موزه نیز در فواصل زمانی مختلف به وقوع پیوست.

این مسئول از برگزاری مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران حوزه گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی نیز خبر داد.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول