اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

بزرگترین ارزش‌ها در شهادت نهفته شده است

امام جمعه همدان بزرگترین ارزش‌های ناب اسلامی را در معنای شهادت برشمرد.

بزرگترین ارزش‌ها در شهادت نهفته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در یادواره 21 شهید روحانی و 68 شهید نیروی انتظامی ملایر با اشاره به اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست ابراز داشت: شهادت بزرگترین مقامی است که خداوند به انسان‌های برگزیده و خاص خود هدیه کرده است.

وی گفت: توجه به شهادت یکی از ارکان مهم  در دین ما است و اگر مقام شهید و شهادت در جامعه خوب تبیین شود تأثیرات مثبتی را در فضای جامعه خواهد داشت.

امام جمعه همدان تصریح کرد: شهیدان به خاطر ارزش‌های بالایی که در شهادت نهفته شده پا در میدان نبرد گذاشته و با ضد ارزش‌ها به مبارزه برخاستند.

وی شهادت را بزرگترین و عالی‌ترین فلسفه حقیقت حیات برشمرد و گفت: همه ما در شهادت شهدا شریک هستیم به شرطی که ادامه‌دهنده راه حق و حقیقت باشیم.

محمدی با اشاره به مقام علمدار کربلا در واقعه عاشورا اظهار داشت: تا زمانی که پرچم سپاه امام حسین(ع) در دست حضرت عباس(ع) بود هیچ دشمنی حق تعرض به این سپاه را نداشت اما هنگامی که دلاور کربلا به شهادت رسید و پرچم سپاه امام از دستان ایشان افتاد دشمنان جرات حمله به سپاه امام حسین(ع) را پیدا کردند.

وی ابراز کرد: حضرت عباس(ع) به عنوان نماد و الگوی شهادت، برای همه شهدا الگویی بوده که در راه راستین ایشان حرکت کرده و امروز در کتاب انقلاب اسلامی ماندگار شده‌اند.

امام جمعه همدان ارزش‌های بالایی چون نماز، تقوای الهی، عزت و سر خم نکردن در برابر ذلت‌ها، عفت و پاکدامنی و حجاب را از سفارشات مهم شهدا به مردم برشمرد و افزود: اجرای این امور به عنوان امر الهی بر همه واجب است.

وی با بیان اینکه شهدا جلوه‌ای از پاکی و نور الهی بودند یادآور شد: وقتی آرمان‌ها و اهداف شهدا فراموش شود خدا فراموش می‌شود و اگر خدا را فراموش کنیم آن روز روز بدبختی و ذلت ما خواهد بود.

محمدی با اشاره به وجود روحانیت به عنوان یکی از بزرگترین مصداق‌های انقلاب اسلامی ابراز داشت: روحانیت در طول هشت سال جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف انقلاب همواره پیشرو بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور روحانیون در هشت سال دفاع مقدس با عشق، عرفان، فداکاری و ایثاری مثال‌زدنی همراه بوده است افزود: این افراد تافته جدا بافته از دیگران نبودند اما حقیقت‌طلبی و عشق و اخلاص پاک در جبهه باعث شد تا روحانیت نقشی پررنگ در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشته باشد.

امام جمعه همدان عشق به خدا را بزرگترین نماد شهادت برشمرد و تصریح کرد: آدمی تا زمانی که عاشق خدا نباشد برای شهادت قدم بر نمی‌دارد.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: آثار ارزنده این سفر برای همیشه در ذهن ملت ایران ماندگار خواهد شد و سخنان بیهوده رئیس جمهور  آمریکا در تماس با آقای روحانی نشانه عجز و ذلت این کشور در برابر ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

در ادامه این مراسم مردم مومن و شهیدپرور ملایر با مرثیه سرایی یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی و همچنین 68 شهید نیروی انتظامی را گرامی داشتند.

این مراسم به عطر شهید گمنام عملیات والفجر 5 مزین شد که مهمان آسمانی یادواره شهدای روحانی در ملایر بود.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول