اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهاد‌ت امام جواد (ع)

همدان رنگ و بوی شهادت به خود می‌گیرد

فرماندار همدان گفت: در سالروز شهادت امام جواد (ع) مردم مؤمن همدان پذیرای یک شهید گمنام می‌شوند.

همدان رنگ و بوی شهادت به خود می‌گیرد

به گزارش فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در ستاد هماهنگی تجلیل از شهید گمنام در سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: این شهید چهلمین شهید گمنامی است که در چهاردهمین نقطه شهر همدان تشییع و تدفین می‌شود.

وی گفت: باید در تمام دوران به یاد شهدا و ایثارگری آنها بود زیرا آنها تمام هستی خود را برای آرامش و امنیت ما فدا کردند.

فرماندار همدان افزود: نباید رشادت شهدا را فراموش کرد که این امر در گرو توجه به فرهنگ دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشکده مفتح بعد از یک سال پیگیری در 14 مهر ماه میزبان پیکر بی‌جسم و جان یک شهید گمنام است، گفت: پس از سالها این شهید گمنام در دانشگاه آرام می‌گیرد تا مزارش قبله‌گاه اهل یقین باشد.

محمدجواد زمردیان اضافه کرد: این شهید گمنام 13 مهر مهمان مردم ملایر است که پس از اجرای چند برنامه از جمله استقبال فرماندهان، مسئولان و مردم ملایر و جوکار و برگزاری گلبانگ لاله‌ها در مسجد جامع ملایر، به همدان منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 14 مهر مردم شهیدپرور همدان و روستای شورین با اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا در مسجد صاحب‌الزمان این روستا، با این شهید بزرگوار تجدید پیمان می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: همزمان با شهادت امام جواد(ع) پیکر این شهید گمنام  از میدان اصلی روستا در ساعت 9 صبح با تشریفات نظامی و موزیک، بر روی دستان پرمهر مردم تشییع و سپس در دانشکده شهید مفتح همدان خاکسپاری می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم شام غریبان در غروب  همان روز همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مزار این شهید برگزار می‌شود.

زمردیان افزود : هماهنگی با صدا و سیما، ستاد نماز جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی برای اطلاع‌رسانی و پوشش خبری و دعوت از خانواده شهدای مفقودالاثر، از برنامه‌های ابتدایی مراسم تشییع شهید است.

وی برای با شکوه‌تر برپا شدن این مراسم از روسای دانشگاه‌ها و مدیران نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش خواست با برنامه‌ریزی منسجم زمینه را برای حضور دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم آورند.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول