اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

مراسم سوگواری ایام شهادت امام محمدتقی (ع) برگزار می‌شود

به ‌مناسبت سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمدتقی (ع)، مراسم سوگواری شنبه‌شب 13 مهر ماه، در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

مراسم سوگواری ایام شهادت امام محمدتقی (ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، مراسم عزاداری شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) در شب شهادت آن حضرت (شنبه‌ شب 13 مهر ماه) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جان‌نثاری و مرثیه‌خوانی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) محمد رضوی برگزار می‌شود.

همچنین در روز شهادت امام نهم، مراسم عزاداری پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خوش‌نما و مرثیه‌سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حیدر خمسه برگزار ‌می‌شود.

حضرت امام محمد تقی (ع)، نهمین پیشوای شیعیان است که کنیه ایشان ابوجعفر و القابشان، جواد و تقی است در دهم رجب سال 195 هجری قمری در مدینه منوره متولد و در سی‌ام ذیقعده سال 220 هجری قمری به ‌دستور معتصم خلیفه ستمگر عباسی و به دست همسرش ام‌الفضل مسموم و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/2462/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول