اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کرد

توجه به زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت یکی از جبهه‌هایی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم تا مردم همواره آماده برای جهاد و شهادت باشند.

توجه به زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: فعالیت شما بسیار مهم و مقدس بوده و خداوند متعال با توجه به ویژگی‌ها و شایستگی‌های شما توفیق این خدمت را برای شما فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه هر نهضت و قیامی به استراتژی خاصی نیاز دارد، گفت: استراتژی انبیا و اولیای الهی بر پایه جهاد و شهادت قرار دارد و این شاخصه‌ها از ویژگی‌های مکتب انبیا و ائمه اطهار(ع) است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در برابر دشمنان کینه‌توز و قدرتمند فرهنگ جهاد و شهادت کارایی دارد و غلبه با این کار استراتژیک است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) ادامه نهضت انبیا را بر دوش گرفت و در نهضت ایشان جهاد و شهادت جایگاه والایی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی مطالب فراوانی در زمینه عظمت فرهنگ جهاد و شهادت، تاثیرگذاری شهدا و نقش‌آفرینی آنها دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهید به معنای شاهد و گواه و فردی است که جان و خون خود را طبق اخلاص قرار داده و در برابر دشمنان ایستاده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شهید به اندازه‌ای ایمان به حقانیت این راه دارد که حاضر است خون و جان خود را در راه خدا فدا کند.

وی تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ کفر و نفاق از فرهنگ جهاد و شهادت محروم هستند بنابراین نمی‌توانند در میدان حاضر شوند و جان خود را طبق اخلاص قرار دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به داستانی از دوران ناصرالدین شاه گفت: مسئول نظامی انگلستان در آن دوران از ناصرالدین شاه سوالی مبنی بر میزان تجهیزات نظامی پرسید که در پاسخ به وی گفت ما چیزی نداریم ولی مراجع و علمایی داریم که در زمانی که فرمانی صادر می‌کنند مردم به میدان می‌آیند و جان خود را فدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظام از گزینه جهاد برخوردار است که به وسیله آن شاه را از مملکت بیرون کرد و در هشت سال جنگ تحمیلی به صورت استوار ایستاد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: انگلیسی‌ها از آن دوران به فکر تضعیف روحانیت افتادند تا علما، مرجعیت و روحانیت را بکوبند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام و فرهنگ ائمه اطهار(ع) جهاد دارای جایگاه والایی است، گفت: امام خمینی(ره) همواره خود را در کنار مردم و جهادگران می‌دانست و مشکلات آنها را درک کرد، بنابراین رسیدگی به مردم و بازماندگان شهدا از اهمیت فراوانی برخوردار است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن جهاد و شهادت یکی از جبهه‌هایی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم تا مردم همواره آماده برای جهاد و شهادت باشند.

وی عنوان داشت: من به 15 استان کشور سفر کردم که در برخی از شهرها فرهنگ ایثار و شهادت قابل قبول است و این طور نیز باید باشد زیرا مردم ایران ولایی هستند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: اکنون حرف‌های فراوانی درباره دفاع مقدس وجود دارد که باید سعی کنیم با تبیین و طرح آنها، این فرهنگ را زنده‌ نگاه داریم و در میدان‌های مختلف به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: هیچ‌گاه نباید جبهه جهاد و شهادت را فراموش کنیم بلکه باید این جبهه را برای مردم مجسم کنیم تا این جبهه را فراموش نکنند.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: باید در مراکز اجتماع مانند خیابان‌ها، میدان‌ها و مراکز اداری کلماتی که مردم را به جهاد و شهادت دعوت کند به نمایش بگذارید.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت باید پاینده و پویا باشد، گفت: در وصیت‌نامه شهدا عباراتی پرمعنا وجود دارد که تبیین آنها بسیار مهم است و سبب احیای فرهنگ جهاد و شهادت می‌شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: رسیدگی به خانواده شهدا از فعالیت‌های دیگر شماست که امام خمینی(ره) به این امر توجه ویژه‌ای‌ داشتند و فرزندان شهدا را مانند فرزند خود می‌دانستند.

انتهای پیام/78003/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول