اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین دور

مسابقات قرآنی جامعه کارگری هرمزگان برگزار شد

نهمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون هرمزگان برگزار شد.

مسابقات قرآنی جامعه کارگری هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ظهر امروز در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات بر ضرورت توجه به آموزه‌های قرآنی تأکید کرد و گفت:‌ نماد عملی حاکمیت دینی، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی به منظور جلوگیری از زشتی‌هاست و در همین راستا وظیفه همه دولت‌مردان و دست‌اندرکاران و متولیان است که به نوعی آموزه‌های دینی را در جامعه تبلیغ و گسترش دهند.

احمد راستی با بیان اینکه قرآن کتابی است که رستگاری انسان در هر دو جهان را تضمین می‌کند، افزود: بنابراین نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف از جمله جامعه کارگری و خانواده‌های آنها یکی از راهکارهای مهم مقابله با تهاجم فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

وی، در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات بیان داشت: این مسابقات در پنج رشته قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم و نهج البلاغه در ۲ گروه خواهران و برادران برگزار شد که پس از انتخاب، برگزیدگان به مرحله نهایی معرفی می‌شوند.

راستی به اشاعه فرهنگ قرآنی در بین جامعه کارگری و تعاونگران و بهره‌مندی آنها از پیام آسمانی و ارتقای سطح آگاهی آنها از مفاهیم قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: ارج نهادن به ارزش‌های اعتقادی، ایجاد رقابت سالم، جلب مشارکت کارفرمایان، ارتقای سطح علمی و فرهنگی کارگران و ارائه جامعه آماری نمونه قرآنی، شناسایی آسیب‌های فرهنگی، نیازهای آموزشی قرآنی، تحقق کار شایسته با در نظر گرفتن اصول قرآنی در عرصه کار و تولید از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

وی در ادامه یادآور شد: بیش از 100 شرکت کننده در این مسابقات به رقابت پرداختند که نفرات برتر استان انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند.

مشاور امور فرهنگی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در ادامه افزود: طبق گزارش ستاد اقامه نماز استان و بر اساس مشاهدات ناظر ستاد و محورهای مورد عمل نظام جامع برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، گزارشات و مستندات ارسالی از سوی این اداره کل نشان دهنده تلاش همه جانبه و شایان توجه این اداره در عرصه نماز است.

حجت الاسلام سیدکمال‌الدین تقوی بیان داشت: بر اساس این گزارش، معیارهای ملاک عمل در این ارزیابی شامل مدیریت و رهبری فعالیت‌ها، خط مشی و راهبرد، مدیریت منابع انسانی، همکاری و شاخص‌های فرعی هر یک از موارد فوق بوده است.

وی اضافه کرد: در این اداره کل، همواره نماز جماعت سر وقت شرعی و با حضور مسئولان و کارکنان برگزار و اجرای برنامه‌هایی همچون مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت نماز جهت همکاران و خانواده‌های آنان و دوره‌های آموزشی احکام نماز، ارسال پیام‌هایی در خصوص ترویج فرهنگ نماز جماعت و بیان فضیلت‌های آن، توسعه نمازخانه‌ها، برگزاری همایش نماز و کار و همچنین جلسات پرسش و پاسخ در زمینه احکام نماز از دیگر فعالیت‌های اجرا شده است.

انتهای پیام/88001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول