اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

نماز عید قربان جدی گرفته شود

امام جمعه میاندرود گفت: نماز عید قربان از موکدات دستورات دینی است.

نماز عید قربان جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با هدف شناسایی و رفع نقاط قوت و ضعف فرهنگی در  منطقه و تقویت بنیان‌های ارزشی و صحیح فرهنگ در میاندرود با حضور اعضا برگزار شد.

 امام جمعه شهرستان میاندرود در این جلسه بیان داشت: پیگیری و بررسی مشکلات مردم باید در دستور کار قرار گیرد تا در این جلسات مشی کلی تصمیم‌گیری‌ها مشخص شود.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری با اشاره به اعیاد پیش رو و فرهنگ‌سازی در جامعه جهت پاسداشت این اعیاد اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته در عید قربان مردم قربانی می‌کردند و این گوشت بین فقرا و مساکین تقسیم می‌شد اما متاسفانه در سال‌های اخیر این امر به کباب‌خوری تبدیل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس هزینه قربانی‌ها برای کمک به جبهه‌ها ارسال می‌شد، افزود: این فرهنگ بسیار خوبی بود چرا که هزینه‌ها در جای مناسبی خرج می‌شد.

رسولی استحباب نماز عید قربان را از موکدات دستورات دینی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنوز اهمیت این موضوع در بین مردم مشخص نیست چرا که در نماز عید قربان تعداد اندکی از مردم شرکت می‌کنند.

این مسئول به اهمیت عید غدیر از دیدگاه اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: چند سالی است که در تلاشیم عید غدیر را عاشورایی برگزار کنیم اما تبدیل غدیر به عاشورا نیازمند کار فرهنگی، تبلیغی و گذشت زمان است.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه اگر عید غدیر از روز اول حفظ می‌شد نیازمند عاشورا برای حفظ اسلام نبودیم، افزود: علت به وجود آمدن عاشورا کار نکردن بر روی غدیر بوده است.

وی از فرماندار و مسئولان ادارات خواست تا در دهه قربان تا غدیر نسبت به انتشار اخبار و روایات مرتبط با عید غدیر در سربرگ نامه‌های اداری اقدام و همچنین نسبت به برگزاری جشن غدیر اقدام کنند.

 رسولی تجمیع سادات هر روستا و شهر در یک مسجد را در روز عید غدیر ابتکار جدیدی در راستای پاسداشت غدیر عنوان کرد و گفت: با انجام این کار هم شور و هیجان بیشتری در مردم ایجاد خواهد شد و هم فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه صورت می‌پذیرد.

امام جمعه میاندرود در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن محرم و ظرفیت‌های مذهبی ایجاد شده در این ماه اشاره کرد و گفت: البته چالش‌هایی نیز در این بخش وجود دارد که باید با سامان‌دهی حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی از هجم مشکلات بکاهیم.

فرماندار میاندرود نیز در این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: نهادینه کردن شعار سال باید تبدیل به فرهنگ عمومی و اختصاصی شود.

ذات‌الله زارعی با بیان اینکه شعار سال نباید تنها مختص به همان سال باشد، افزود: سلسله مباحث مطرح شده توسط مقام معظم رهبری باید با فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه تداوم یافته و نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود بعد از برگزاری جلسه ششم با تاخیر چند ماه مواجه شده بود که امروز هفتمین جلسه آن در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/86021/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول