اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز:

مردم مسافربر‌های شخصی بی‌هویت را تحریم کنند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر شیراز گفت: مردم مسافربرهای شخصی بی‌هویت را تحریم کرده و تنها از تاکسی استفاده کنند.

مردم مسافربر‌های شخصی بی‌هویت را تحریم کنند

منصور مفتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مردم برای حفاظت از جان و مال خود سعی کنند از خودروهایی که علائم ویژه و نشان دارند، استفاده کنند.

وی افزود: مسئولان کمک کنند که اگر امکان حذف خودروهای شخصی وجود ندارد، حداقل این مسئله قانونمند شده و حضور آنان در سطح شهر ساماندهی شود.

مفتاحی در ادامه با اشاره به آغاز فصل مدارس ادامه داد: سرویس 100 هزار دانش‌آموز توسط 7 هزار خودروی حمل و نقل عمومی در سطح شهر شیراز مشکل است.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلات تنها در صورت همکاری اولیای دانش‌آموزان با مسئولان قابل حل است.

این مسئول بیان کرد: در این زمینه خانواده‌ها موظف به پرداخت هیچ‌گونه وجهی به رانندگان سرویس نیستند.

وی ابراز داشت: آن نرخی که در قراردادها نوشته می‌شود، ملاک عملکرد است و پرداخت‌ها از طریق حساب متمرکز انجام شده و پولی به صورت دستی نباید رد و بدل شود.

مفتاحی در ادامه گفت: حساب بانکی که مدیران اجرایی مدارس اعلام می‌کنند، تنها جایی است که اولیا وجه سرویس را به آن واریز می‌کنند و فیش مربوطه را نزد خود نگاه می‌دارند.

به گفته وی، والدین در پایان سال تحصیلی نیز تنها باید مبالغ را با مدیران اجرایی مربوط به سرویس مدارس تسویه کنند.

وی تصریح کرد: با این رویه هیچ خانواده‌ای نباید ارتباط مالی با راننده سرویس مدرسه داشته باشد.

مدیرعامل تاکسیرانی شیراز خاطرنشان کرد: اگر والدین مایل باشند، در ابتدای قرارداد سرویس می‌توانند کل پول را پرداخت کنند و و اگر به این کار مایل نبودند تا پایان مهر ماه جاری 40 درصد مبلغ را پرداخت کرده، 30 درصد را در پایان آذر ماه و 30 درصد مابقی را تا پایان بهمن ماه امسال باید به حساب متمرکز واریز ‌کنند.

وی اضافه کرد: ما یک هفته پس از واریز پول، از طریق حساب دیگری این پول را به رانندگان سرویس پرداخت می‌کنیم و مدت زمانی که پول باقی می‌ماند نیز به سبب انجام عملیات مالی است.

تاکسی خالی حق انتخاب مسافر ندارد

مدیرعامل تاکسیرانی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکسی‌ها موظف هستند که در تمام مسیرهای شهر اقدام به جابه‌جایی شهروندان کرده و از دستچین کردن مسافران خودداری کنند.

مفتاحی افزود: تاکسی‌ها نمی‌توانند مسافر منتظر را سوار نکنند و بنابر قانون اگر صندلی خالی داشته باشند باید مسافر را سوار کنند.

مفتاحی ابراز داشت: در صورتی که مردم با تاکسی خالی مواجه می‌شوند که ابتدا مسیر را پرسیده و از سوار کردن استنکاف می‌ورزد، از طریق تلفن گویای 7311020 به ما اطلاع دهند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند به صورت شبانه‌روزی موارد تخلف احتمالی رانندگان تاکسی را با شماره تلفن گویای 7311020 اعلام کنند.

انتهای پیام/2448/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول