اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین مطرح کرد

تصمیم‌گیری دقیق در مدیریت شهری قزوین با استفاده از GIS

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین گفت: مدیران شهر قزوین با استفاده از GIS می‌توانند در توسعه شهری تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های دقیقی اتخاذ کنند.

تصمیم‌گیری دقیق در مدیریت شهری قزوین با استفاده از GIS

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمهدی یدی‌همدانی ظهر امروز در سمینار نقش GIS در مدیریت شهری که در سالن اجتماعات دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مدیران شهری با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی نوین از جمله سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS می‌توانند در زمینه‌های مختلف شهری به راحتی تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: مدیران شهری از قابلیت‌های GIS می‌توانند در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی شهری، طراحی شهری و ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی در عرصه مدیریت شهری استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اجرای GIS در مدیریت شهری قزوین بیان کرد: عمارت عربی، قطر و خلیج‌فارس از جمله کشورهایی هستند که در این مسیر گام‌های بلندی را برداشتند که این شهر برای اجرای این طرح باید از آن‌ها الگو بگیرد.

یدی‌همدانی استمرار در جمع‌آوری اطلاعات در حوزه GIS، اشتراک‌گذاری اطلاعات در GIS از جمله مشکلات شهرداری قزوین برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: با اشتراک‌گذاری اطلاعات در GIS همه مسئولان مربوطه می‌توانند با حفظ دسترسی و رمزگذاری از آن استفاده کنند.

این مسئول به دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قزوین در این شهر اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از سال 89 به همت شهرداری قزوین شروع به فعالیت کرده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه 950 دانشجو در این دانشگاه یاد شده در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: این دانشجویان در 17 رشته مختلف برای کسب علم و دانش تلاش می‌کنند.

یدی‌همدانی جذب دانشجو از بدنه و بیرون شهرداری قزوین را از سیاستگذاری مسئولان مربوطه در این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: ارائه برنامه‌های آموزشی برای همکاران شهرداری قزوین از دیگر سیاست‌های تدوین شده در این دانشگاه است.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری سمینار نقش GIS در مدیریت شهری نخستین گام شهرداری قزوین برای ارتقای دانش‌افزایی است، یادآور شد: این نهاد با اجرای این برنامه‌ها برای مدیران و کارشناسان در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کند.

انتهای پیام/77009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول