اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو سابق شورای شهر خرم‌آباد:

شورای شهر در تمام ادوار شورای شهرداری بوده است

عضو نخستین دوره شورای شهر خرم‌آباد گفت: تمام سه چهار دوره‌ای که شورای شهر در خرم‌آباد فعالیت داشته این شورا، شورای شهرداری بوده و نه شورای شهر، چرا که فقط به دنبال تغییر در مدیریت شهری بوده‌اند.

شورای شهر در تمام ادوار شورای شهرداری بوده است

علی امرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با بیان اینکه تمام سه چهار دوره‌ای که شورای شهر در خرم‌آباد فعالیت داشته این شورا، شورای شهرداری بوده و نه شورای شهر گفت: این مصیبت بزرگی برای توسعه شهری است و تا زمانی که اعضای شوراهای شهر به آن هویت اصلی خود باز نگردند، یعنی شورای شهر به معنای واقعی باشند و نه شورای شهرداری مطمئن باشید، توسعه شهری اتفاق نمی‌افتد.

امرایی نظارت و کنترل برآنچه خدمات که در شهر صورت می‌گیرد، را وظیفه شورای شهر ذکر کرد و افزود: شورای شهر وظیفه دارد، بر تمام اتفاقات شهری نظارت کند و حوزه فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد، اما متاسفانه شورای شهرداری فقط تغییر در مدیریت‌های شهری را دنبال می‌کند.

عضو نخستین دوره شورای شهر خرم‌آباد اضافه کرد: همین الان این شیش و هفتی شدن یک معضلی است که شورا دارد و تا زمانی که منافع ملی و عمومی را در کارهای‌مان در نظر نگیریم و انتخاب‌های مردم علمی و عاشقانه نباشد، هیچ وقت توسعه اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: متاسفانه منشاء تمام این اختلاف‌ها و دو دستگی‌ها در کارهای تیمی و گروهی، ترجیح دادن منافع شخصی و گروهی به منافع ملی و عمومی است.

این عضو نخستین دوره شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه متاسفانه در استان ما هنوز مقدمات انجام کارهای گروهی جا نیفتاده است و همین امر موجب شده که علی رغم پیشنهاداتی از طرف مردم قبل از انتخابات دیگر هیچ وقت به فکر وارد شدن به شورای شهر نباشم، ادامه داد: چون می‌دانستم یک تیم همدل وارد شورای شهر نمی‌شود و مردم هم مثل همیشه این تیم را خوب انتخاب نمی‌کنند، ترجیح دادم که وارد این قضیه و این مسئله نشوم، به طوری که همان عدم همدلی و عدم همفکری که برای خودم پیش‌بینی کرده بودم، همین الان باعث شده که شهرداری خرم‌آباد در یک بلاتکلیفی چندماهه به سر ببرد.

وی ادامه داد: حدود سه چهار ماه از آغاز به کار شورای شهر جدید می‌گذرد، الان شهر خرم‌آباد رفت و روب نمی‌شود و این شهر در انبوهی از زباله غرق شده است، چرا که برای شهردار حاشیه ایجاد شده است و این توهم و اضطرابی که در مدیریت شهر به وجود آمده همه کارکنان شهرداری را دلسرد کرده است.

امرایی افزود: شما ببینید در مجلس شورای اسلامی هم همین طور بوده است، چرا که هیچگاه مجمع نمایندگان قوی و منسجمی نداشته‌ایم و حتی بدتر از آن در دو شهر خرم‌آباد و بروجرد که دو نماینده داریم، همیشه اختلاف در بین این دو نماینده فاحش بوده و سراغ ندارم در یک دوره دو نماینده این شهرها همفکر و هم رای بوده باشند.

 امرایی در پایان با ذکر شاخصه‌هایی برای انتخاب شهردار، گفت: شهردار باید پلکانی در شهرداری رشد کرده باشد، تا به مسند شهرداری برسد، به طوری که شهر و وظیفه شهرداری را به خوبی بشناسند.

وی با بیان اینکه شهردار باید شهرنشین باشد و آیتم‌های شهرنشینی را بلد باشد، ادامه داد: به طوری که مبلمان شهری را بشناسد و علاوه برآن نیز کاربردهای مختلف انواع رنگ و نور را بداند، متاسفانه امروز بسیاری از مدیران شهری ما هیچ‌گونه شناختی از اینگونه مسایل ندارند و تا زمانی که این فاکتورها را نداشته باشند، در مدیریت شهری حرفی برای گفتن ندارند.

انتهای پیام/85003/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول