اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد

شهرداری مسئول تهیه طرح جامع سواحل بشار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج متولی تهیه طرح جامع سواحل رودخانه بشار است.

شهرداری مسئول تهیه طرح جامع سواحل بشار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست ساماندهی رودخانه بشار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساماندهی رودخانه بشار تنها جابه‌جایی کارخانه‌های شن و ماسه نیست و این اقدام یک کار سلبی و مقدماتی در راستای طرح ساماندهی این رودخانه با ارزش است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در سواحل بشار یک طرح جامع تهیه شود تا مشخص شود که در این قسمت چه کارهایی قرار است انجام شود تا خارج از برنامه و طرح تصویبی اقدام دیگری صورت نگیرد.

وی ادامه داد: کمبود منابع مالی ممکن است اجرای طرح را به درازا بکشاند ولی نبود طرح و برنامه یعنی آسیب‌زدن به شهر و از دست رفتن فرصت‌های توسعه و پیشرفت.

خادمی گفت:‌ ادارات مختلف و مسئول در موضوع بشار با جدیت تمام پای کار باشند و با حساسیت بالا این طرح را دنبال کنند نه اینکه با بهانه‌های مختلف بگویند ما نامه‌ای نوشتیم و پیشنهادی دادیم بلکه با پیگیری و جدیت کاری کنند که بهترین طرح قابل اجرا در سواحل بشار انجام شود.

* بدون بخش خصوصی، ساماندهی سواحل بشار دشوار است

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد، شهرداری یاسوج را متولی تهیه طرح جامع سواحل رودخانه بشار اعلام کرد و ابراز داشت: طبق مصوبات نشست ساماندهی بشار باید ظرف مدت یک‌ماه این طرح جامع با محوریت شهرداری یاسوج و با بهره‌گیری از یک مشاور قوی تهیه و در این کارگروه به تصویب برسد.

وی تأکید کرد: در این طرح باید المان‌های اقتصادی و گردشگری در نظر گرفته شود و مشوق‌های لازم برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران نیز فراهم شود.

خادمی با بیان اهمیت این طرح به تجارب موفق سایر استان‌ها در ساماندهی رودخانه‌های خود اشاره کرد و ادامه داد: بدون بخش خصوصی، منابع محدود دولتی امکان اجرای یک طرح خوب و با کیفیت وجود ندارد.

وی گفت:‌ در طرح ارائه شده در سواحل بشار نباید نگاه صرف به رودخانه و آب باشد بلکه باید یک طرح جامع با قابلیت اجرایی و در نظر گرفتن همه زمینه‌ها تهیه شود.

خادمی اضافه کرد: کار یک مشاور خوب این است که یک طرح قابل اجرا با در نظر گرفتن همه شرایط تهیه کند نه اینکه بهترین طرح آرمانی را آماده کند ولی امکان اجرای آن وجود نداشته باشد.

نماینده دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هر شهروندی در این استان باید بداند که در سواحل رودخانه بشار چه اقداماتی قرار است انجام شود نه اینکه هر اداره هر وقت که پولی داشت و ایده‌ای، بدون برنامه و طرح در گوشه‌ای از این ساحل اقدام به ساخت و ساز کند.

* کهگیلویه و بویراحمد یک‌بار هزینه جابه‌جایی واحدهای شن و ماسه را داده است

خادمی با اشاره به طول 10 هکتاری سواحل رودخانه بشار حد فاصل دو پل بشار تا مختار، گفت:‌ این ظرفیت بزرگی است که تاکنون به آن توجه چندانی نشده هر چند کارهای پراکنده و خوبی در این راستا صورت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع برگشت مجدد کارخانه‌های شن و ماسه به سواحل بشار اشاره کرد و اذعان داشت: یک‌بار هزینه این کار داده شده و دیگر برگشتی در کار نیست.

وی یادآور شد: اکنون بحث جایگزینی این واحدهای تولیدی و ادامه ساماندهی بشار مطرح است نه برگشت مجدد کارخانه‌های شن و ماسه زیرا ما قرار است که به جلو حرکت کنیم نه برگشت به عقب.

خادمی افزود: از طرفی هم قرار نیست ما یک مشکلی را برطرف کنیم و چندین مشکل دیگر را به وجود بیاوریم؛ رودخانه بشار باید ساماندهی شود ولی مردم نیز نباید فشاری را تحمل کنند و شن و ماسه با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار آن‌ها نباشد.

وی خاطرنشان کرد: از روز نخستی که به این استان آمدم این موضوع را پیگیری کردم و یکی از مسائلی که باید فکری به حال آن شود، موضوع حمل و نقل شن و ماسه است به طوری که فشاری روی مردم نباشد.

انتهای پیام/82005/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول