اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس در آیین صبحگاه مشترک هفته ناجا:

پلیس مظهر اقتدار و اعتماد مردم است

نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: در حالی‌که پلیس در زمان طاغوت چهره مردمی نداشت و فاقد پایگاه اجتماعی بود اما به برکت انقلاب اسلامی پلیس امروز در جامعه مظهر اقتدار و اعتماد مردم است.

پلیس مظهر اقتدار و اعتماد مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت هفته ناجا در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی کار برای خدا و برای مردم باشد قطعا مورد رضایت خدا و خلق خدا خواهد بود و نظام جمهوری اسلامی بر این اصل مهم استوار است.

وی تصریح کرد: رمز انقلاب اسلامی کار برای خدا بود و این انقلاب با محور قرار دادن رضایت خدا در جهان امروزی سربلند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به هفته ناجا، برقراری نظم و امنیت را موهبتی بزرگ دانست که امروزه در جای جای ایران اسلامی محقق شده است.

نعیم‌آبادی در همین راستا نقش پلیس در کارآمدی و روزآمدی برای استقرار امنیت در سراسر کشور را ستود و بیان داشت: نیروی انتظامی در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای را به مقوله شهروندمداری و جلب رضایت و اعتماد مردم بکار گرفته است که آثار و نتایج آن نیز به خوبی مشهود است.

وی تاکید کرد: هیچ سرمایه‌ای بالاتر از رضایت خدا و جلب اعتماد مردم برای پلیس نیست و قطعا نیروی انتظامی می‌تواند با گسترش این مهم روز به روز از جایگاه بالاتری در جامعه برخوردار باشد.

نعیم‌آبادی در پایان از رویکرد آموزشی فرهنگی ‌نیروی انتظامی در مدارس و مساجد تقدیر کرد.

در این آیین همچنین فرمانده انتظامی استان با ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته ناجا، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار "مردم‌داری، قانون‌مداری، روزآمدی" رویکرد نوینی را در تعامل با جامعه و ارتقای شاخص‌های انتظامی امنیتی دارد.

سردار رضا محمدی‌یگانه از اجرای 211 برنامه متنوع به این مناسبت خبر داد که به گفته وی 116 برنامه در مرکز استان و 95 برنامه به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی هرمزگان در راستای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم، برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد که از اهم آن می‌توان به حضور کارشناسان در 174 مسجد، 193 مدرسه و یک‌صد گروه معتمد با هدف تبیین کارکردهای پلیس و فرهنگ‌سازی اشاره کرد.

محمدی‌یگانه همچنین با اشاره به نظرسنجی‌های معتبر، بیان داشت: بر این اساس هم‌اکنون میزان مشارکت مردم با پلیس به 85 درصد رسیده و پلیس توانسته است در جلب اعتماد مردم به 75 درصد موفقیت برسد.

وی همچنین با اشاره به ارتقای شاخص‌های انتظامی امنیتی استان از افزایش 61 درصدی کشفیات مواد مخدر، 11 درصد افزایش کشف سرقت‌ها، 83 درصد کاهش سرقت‌های مسلحانه و 45 درصد کاهش جرایم خشن، به عنوان بخشی از این موفقیت‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: تمرکز جدی پلیس در برخورد با جرایم خشن در جامعه است که خوشبختانه موفقیت‌های چشم‌گیری را در این راستا داشته است.

شایان ذکر است در این آیین که با اجرای ویژه برنامه‌های یگان ویژه نیز همراه بود، استاندار هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای تامین از نیروهای مستقر در جایگاه دیدن کردند.

انتهای پیام/88007/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول